بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷
مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی گفت:

صنایع دریایی جزء صنایع مادر

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی گفت:صنایع دریایی جزء صنایع مادر بوده که با رشد و گسترش آن می‌توان سایر صنایع وابسته را تقویت کرد و باعث رشد اشتغالزایی در کشور شد.
کد خبر : ۱۸۴۸۸۹

به گزارش بورس‌نیوز، رضوانی ضمن بازدید از خط تولید و امکانات شرکت کشتی‌سازی صدرا نکا واقع در شهرستان ساری؛ افزود: تعمیرات شناور در این شرکت از وضعیت مطلوبی برخودار بوده و در حال حاضر یک فروند شناور یدک‌‌کش، یک فروند شناور فله بر مربوط به شرکت کشتیرانی ج.ا.ا. در این مجموعه در حال تعمیرات دوره‌ای است.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی عنوان کرد: صندوق توسعه صنایع دریایی آمادگی کامل برای حمایت از پروژه‌های ساخت و تعمیر در این کارخانه را داشته و شرکت صدرا نکا و سایر شرکتهای فعال در صنایع دریایی می‌توانند از تسهیلاتی که برای اینگونه پروژه‌ها تعیین شده استفاده نمایند.

رضوانی افزود: صنایع دریایی جزء صنایع مادر بوده که با رشد و گسترش آن می‌توان سایر صنایع وابسته را تقویت کرد و باعث رشد اشتغالزایی در کشور شد. صندوق توسعه صنایع دریایی نیز با توجه به رسالتی که به او محول شده، حمایت و ارتقای این صنعت را در سرلوحه خود قرار داده و تمامی تلاش خود را در این راستا به انجام خواهد رساند.

در این جلسه مدیر شرکت کشتی‌سازی صدرا نکا ضمن تشریح تاریخچه، سوابق، پروژه‌ها و برنامه‌های این شرکت اعلام کرد: در این شرکت پروژه‌های ملی نظیر سکوی امیرکبیر، جک آپ ایران خزر و سه فروند شناور پیشرفته پشتیبانی کاسپین ساخته شده است. همچنین ایشان درباره پروژه‌های آینده به ساخت 8 فروند شناور فله­ بر 8هزارتنی، چند شناور مسافربری و تفریحی، هتل شناور گردشگری، ساخت کانتینرهای دریایی اشاره کرد.

لازم به یادآوری است که شرکت صدرانکا با داشتن امکانات و تجهیزاتی از قبیل: سینکرولیفت 3800 تنی، 50 هکتار محوطه کلی، 2800 مترمربع سالن سرپوشیده، انواع کارگاه‌های برق و مکانیک، داک خشک، مخازن ذخیره‏‌سازی سوخت و ... بزرگترین مجموعه ساخت و تعمیر کشتی در شمال کشور است که در حال حاضر حدود 200 نفر پرسنل دارد که توانایی افزایش چندین برابری این ظرفیت را نیز دارد. صدرا نکا علاوه بر ساخت و تعمیر شناور بر روی چند پروژه تحقیقاتی از جمله قفسهای پرورش ماهی در دریا، سیستم انتقال سوخت و ... فعالیت می‌کنند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر