بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
پس از اعلام کاهش تولید اوپک ومتحدانش؛

افزایش یک دلاری نفت در نیویورک

نفت در نیویورک بشکه‌ای 52 دلار فروخته شد، یک دلار بیشتر از قیمت یک هفته گذشته، آن هم پس از اینکه اوپک و دیگر متحدانش اعلام کردند تولید را کاهش می‌دهند
کد خبر : ۱۸۴۹۶۸

به گزارش بورس نیوز، نفت در نیویورک بشکه‌ای 52 دلار فروخته شد، یک دلار بیشتر از قیمت یک هفته گذشته، آن هم پس از اینکه اوپک و دیگر متحدانش اعلام کردند تولید را کاهش می‌دهند. بلومبرگ گزارشی درباره وضعیت جدید بازار نفت منتشر کرده است.

طبق این گزارش، برنامه عربستان سعودی برای کاهش صادرات نفت به امریکا در ماه آینده، برنامه تولیدکنندگان اوپک و شرکای آنها برای کاهش تولید 1.2 میلیون بشکه نفت در روز را تقویت می‌کند.

اما حالا پیش‌بینی وضعیت بازار سخت است. شیل امریکا بی‌وقفه تولید می‌کند و این می‌تواند همچنان باعث کاهش قیمت‌ها شود.

مایکل کوهن، رییس تحقیقاتی بازار انرژی Barclays Plc در نیویورک می‌گوید: ممکن است بازار منتظر اقدامات اوپک بماند اما به نظر می‌رسد +OPEC قادر به کاهش مناسب تولید برای کاهش مازاد عرضه نفت نیست.

قیمت نفت خام در کمترین سطح از اوایل سال 2017 قرارگرفته است. در عین حال هم سرمایه‌گذاران کاهش تولید را ارزیابی می‌کنند.

آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید که قطع تولید برنامه ریزی نشده توسط اعضای اوپک ممکن است محدودیت‌های در نظر گرفته شده را دو برابر کند.

با این حال، بازار نگران است که تولید ناگهانی در تگزاس، نیومکزیکو و داکوتای شمالی ممکن است به هرگونه تغییر قیمت ضربه بزند.

قیمت نفت تگزاس در بورس نیویورک برای تحویل ژانویه 1.38 دلار کاهش یافته و به 51.20 دلار در هر بشکه رسیده بود. البته این قرارداد روز پنجشنبه با افزایش 1.43 دلار در هر بشکه به قیمت 52.58 دلار فروخته شد.

قیمت نفت برنت برای معامله ماه فوریه 1.17 درصد کاهش داشت و به قیمت 60.28 دلار در هر بشکه در بورس لندن فروخته شده بود. اما روز پنجشنبه با 2.2 درصد رشد مواجه شد.

نگرانی درباره تولید قوی نفت همچنان ادامه دارد. حتی با اینکه اکتشاف و استخراج در نفت شیل امریکا با کاهش 4 سکوی نفتی رخ داده است. میزان سکوهای نفتی تعطیل شده امریکا این هفته به 873 عدد رسید، این سومین کاهش در چهار هفته اخیر بوده است.

*عدم اطمینان بازار

در حالی که ارزیابی بازار برای تحلیلگران دشوار شده است، اما عده‌ای هم معتقدند وضعیت بازار نفت به 30 سال گذشته برگشته است. ارسال محموله‌های نفتی عربستان به امریکا در ماه آینده می‌تواند کمترین میزان در 30 سال گذشته باشد. با این حال گفته می‌شود باز هم ممکن است این رقم تغییر کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش دکل‌های حفاری در آمریکا اتفاق افتاد؛

افت قیمت نفت خام برنت

براساس پیش‌بینی‌های موسسه آرگوس؛

میانگین قیمت نفت زیر 70دلار در سال 2019

ارسال نظر