بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:

غیرایمن بودن بعضی مدارس در کشور

رئیس کمیسیون عمران مجلس از ورود کمیسیون عمران مجلس به مسئله غیرایمن بودن مدارس کشور خبر داد.
کد خبر : ۱۸۵۴۱۷

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا رضایی کوچی از ورود کمیسیون عمران مجلس به مسئله غیرایمن بودن مدارس کشور خبر داد و گفت: با توجه به حوادث چند سال گذشته در مدارس کشور، کمیسیون عمران مجلس یکی از اولویت‌های اصلی خود را بررسی وضعیت ایمنی مدارس قرار خواهد داد و این موضوع در نشست‌های آتی با حضور مسئولان مربوطه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حادثه جان باختن دانش‌آموزان زاهدانی ناشی از بی‌درایتی و کم‌توجهی بخشی از مسئولان آموزش و پرورش است

نماینده مردم جهرم در خانه ملت ادامه داد: جان‌باختن چند دانش‌آموز در استان سیستان و بلوچستان بسیار تأسف‌بار بوده و این مسئله ناشی از بی‌درایتی و کم‌توجهی بخشی از مسئولان آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی بیش از یک سوم مدارس کشور از امکانات و تجهیزات لازم از جمله سیستم سرمایش و گرمایش مناسب و استحکام بنا برخوردار نیستند، افزود: وضعیت نامناسب مدارس در حالی است که بر اساس قانون بودجه، مناسب قابل قبولی از درآمدهای دستگاه‌های اجرایی باید برای نوسازی مدارس و تجهیز این مراکز اختصاص داده شود، همچنین وزارت نفت مکلف است که 10 درصد از درآمدهای فروش گاز را برای نوسازی مدارس تخصیص دهد.

اختصاص 90 میلیارد تومان برای نوسازی مدارس توسط وزارت نفت

رضایی کوچی ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس در سال جاری نشستی را با مسئولان وزارت نفت برگزار و آن‌ها را مکلف به پرداخت مطالبات مربوط به نوسازی مدارس کرد، در همین راستا در سال جاری حدود 90 میلیارد تومان، اعتبار به حساب نوسازی مدارس واریز شد.

با بهسازی کامل مدارس فاصله طولانی داریم

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: متأسفانه امروز با بهسازی کامل مدارس فاصله طولانی داریم، از این رو تمام دستگاه‌های اجرایی باید به تمام تعهدات خود عمل کنند، زیرا دانش‌آموزان سرمایه‌های کشور هستند و باید شرایط قابل قبولی برای تحصیل آن‌ها فراهم شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر