بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنعت بیمه گفت:

پایداری بازار داخلی ارز

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنعت بیمه گفت: بازار داخلی ارز توانست در مدت مزبور در مسیر پایداری حرکت کند، این دو عامل بر عملکرد شرکت‌هایی که فرایند صادراتی داشتند تاثیرات مثبتی بر جای گذاشت.
کد خبر : ۱۸۵۷۹۴

به گزارش بورس نیوز، پویان دارابی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنعت بیمه با اشاره به فاصله گیری شاخص کل از سطوح حمایتی اظهار کرد: هفته گذشته، نفت در بازارهای جهانی کف حمایتی خود را تشخص داد و در حال حاضر روند صعودی را در پیش گرفته است. همچنین بازار داخلی ارز نیز توانست در مدت مزبور در مسیر پایداری حرکت کند، این دو عامل بر عملکرد شرکت‌هایی که فرایند صادراتی داشتند تاثیرات مثبتی بر جای گذاشت.

وی در ادامه بیان کرد: غیر از این موارد، تغییر در سیستم مالی برخی صنایع بورسی از اهمیت بسیاری برخوردار بود. به عنوان مثال، اصلاح ساختار مالی بانک‌ها و انتشار صورت‌های مالی جدید نیز توانست سهامداران را به سمت خرید ترغیب کند. از سوی دیگر در صنایعی مانند خودرو نیز در بخش عملیاتی تغییرات روی داد که می‌تواند در تصمیمات سرمایه‌گذاران اثرگذار باشد.

دارابی در ادامه افزود: در شرایط کنونی شرکت‌های صادرات محور نیز توانسته‌اند راهکار‌های لازم برای مقابله با تحریم‌ها را پیش‌بینی کنند و فرایند‌های صادراتی را بار دیگر در پیش بگیرند. این موضوع نیز نکته بسیار مثبتی است که در روند کنونی بورس تهران موثر بوده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنعت بیمه با اشاره به بیش واکنشی بورس نسبت به ریسک‌های سیستماتیک بیان کرد: به نظر می‌رسد در روند اصلاحی چند هفته اخیر، بورس تهران واکنش‌های لازم را به عواملی چون تحریم‌ها و افت قیمت‌های جهانی نشان داده است.

وی در ادامه تصریح کرد: سهامداران طی این مدت آسیب‌های احتمالی بر روند فعالیت‌های شرکت‌ها را در نظر گرفتند و پرتفوی خود را بر اساس این ریسک‌ها روزآوری کرده‌اند.

این کارشناس بازار افزود: در چند روز اخیر شاهد رشد ارزش معاملات بورس بوده ایم، بطوریکه در یک روز ارزش معاملات از مرز یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان عبور کرد. این موضوع نشان از آن دارد که بازار بار دیگر انتقال حجم قابل توجه ای از نقدینگی‌های سرگردان را تجربه می‌کند.

دارابی همچنین بیان کرد: قیمت‌ها برای سرمایه‌گذاری در بورس قابل قبول است، علاوه بر این در شرکت‌های بنیادی نسبت قیمت به درآمد، کاهش قابل توجهی داشته و این بر جذابیت سرمایه‌گذاری در این صنایع افزوده است.

این کارشناس مالی به اثر مستقیم قیمت جهانی نفت بر بازار سهام گفت: بازار سهام ایران، بازار باهوشی است و از کوچکترین سیگنال‌ها استفاده می‌کند. در این شرایط اگر شاهد رشد قیمت جهانی نفت حتی بین بازه ۵۰ تا ۶۰ دلار باشیم، این موضوع می‌تواند صنایع مرتبط را تحت تاثیر قرار دهد.

وی همچنین در مورد اثرگذاری گزارش‌های ۹ ماهه بیان کرد: قطعا در بازه زمانی ۳ ماهه پاییز آثار تحریم‌ها و افت قیمت نفت در عملکرد شرکت‌ها نشسته است. در این شرایط قیمت‌های کنونی را کف قیمت‌ها برای سرمایه‌گذاری در بازار می‌توان در نظر گرفت.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به مولفه‌هایی که بیان شد، موج جدید حضور در بازار سهام آغاز شده و این موضوع چشم‌انداز روشنی در خصوص سه ماهه پایانی سال نشان می‌دهد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سرپرست معاونت بازار بورس تهران مطرح کرد:

تنوع صنایع بورس تهران نسبت به بورس های منطقه

در اردیبهشت سال آینده برگزاری می شود؛

نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، یک رویداد مهم اقتصادی کشور

در بازار سهام آمریکا اتفاق می افتد؛

راه‌اندازی بازاری برای جذب سهامداران حقیقی بیشتر

ارسال نظر