بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
دبیر انجمن پالایش نفت در گفت‌وگو با بورس‌نیوز خبر داد:

واگذاری 80‌درصدی پالایشگاه‌های آبادان و شازند به بخش‌خصوصی

دبیر انجمن پالایش نفت گفت: احتمالا 80 درصد سهام پالایشگاه های آبادان و شازند اراک در اختیار بخش خصوصی واگذار و 20 درصد باقیمانده جهت تعامل و همکاری و پیگیری کارهایی که نیاز به مجوز دارند در اختیار دولت قرار می گیرد.
کد خبر : ۱۸۶۳۰۵

ناصر عاشوری دبیر انجمن پالایش نفت در گفت و گو با بورس‌نیوز ضمن تایید خبر واگذاری پالایشگاه‌های آبادان و شازند اراک گفت: مصوبه واگذاری این دو پالایشگاه به بخش خصوصی توسط دولت و کمیته تطبیق مجلس مورد موافقت قرار گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که چند درصد از سهام این شرکت‌ها واگذار می شود، گفت: احتمالا 80 درصد سهام این شرکت‌ها واگذار و 20 درصد آن در اختیار دولت خواهد ماند.

عاشوری با اشاره به اینکه در صورت اجرای این مصوبه 80 درصد سهام کلیه پالایشگاه‌های کشور برون‌سپاری می شوند، افزود: 20 درصد باقیمانده جهت تعامل و همکاری و پیگیری کارهایی که نیاز به مجوز دارند در اختیار دولت قرار می گیرد.

دبیر انجمن پالایش نفت خاطرنشان کرد: براساس قانون تجارت چون اکثریت سهام در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد می‌توان گفت که این پالایشگاه‌ها به بخش خصوصی واقعی واگذار می‌شوند.

وی با تاکید براینکه در راستای جابجایی سهام 80 درصد سهم این پالایشگاه‌ها به بخش خصوصی منتقل می شود، گفت: ۲۰ درصد سهام پالایشگاه‌ها نیز همچنان در اختیار وزارت نفت قرار می‌گیرد.

عاشوری تصریح کرد: بعنوان مثال 90 درصد پالایشگاه تهران در اختیار سهام عدالت و 20 درصد آن در اختیار دولت قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای واگذاری به معنای واقعی باید شرکت‌ها وارد بورس شوند اما اگر برای انتقال سهام در جهت پرداخت بدهی و رد دیون باید روش‌های دیگر مدنظر قرار گیرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸
پالایشگاهی مثل شازند(و در واقع اراک))یکی از بهترین پالایشگاهها با تولید محصولات خوب هستش که یقینا با این واگذاری صدمه خواهد دید
این را مطمئن بدانید