بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت:

تعیین تکلیف اراضی رها شده در شهرها

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف اراضی رها شده در شهرها، گفت: به نظر من پیش از رسیدگی به اراضی رها شده در شهرها، باید پرونده خانه‌های خالی بسته شود.
کد خبر : ۱۸۶۵۱۹

به گزارش بورس نیوز، ابوالفضل ابوترابی با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف اراضی رها شده در شهرها، گفت: به نظر من پیش از رسیدگی به اراضی رها شده در شهرها، باید پرونده خانه‌های خالی بسته شود.

نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس ادامه داد: در سال 94 قانون شناسایی خانه‌های خالی به تصویب رسید، اما متأسفانه از سوی وزیر وقت راه و شهرسازی اجرایی نشد، حال امیدواریم که این قانون در دوره کنونی توسط وزارت راه و شهرسازی عملیاتی شود.

حدود 2 میلیون و 600 هزار خانه خالی در کشور وجود دارد/اراضی رها شده در طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن تعیین تکلیف می‌شود

وی تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال 1395، حدود 2 میلیون و 600 هزار خانه خالی در کشور وجود دارد، همچنین سامانه قبوض آب، برق و گاز و شهرداری مناطق، شهرها و روستاها می‌توانند در شناسایی خانه‌های خالی کمک کنند.

ابوترابی ادامه داد: به نظر من شناسایی خانه‌های خالی در اولویت بالاتری نسبت به شناسایی اراضی رها شده قرار دارد و دولت باید در گام نخست مسئله خانه‌های خالی را حل‌وفصل کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: البته برای شناسایی اراضی رها شده در داخل شهرها نیز مکانیزم‌های خوبی اندیشیده شده که در طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن این مسائل دیده می‌شود.

وی ادامه داد: امروز اراضی بسیاری در کلانشهرها به ویژه پایتخت رها شده و ارزش افزوده این اراضی هر ماه و هر سال افزایش می‌یابد، اما هیچ سیستم نظارتی برای اخذ مالیات از این اراضی وجود ندارد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: به نظر من همزمان با اخذ سیاست‌های مالیاتی، باید زمینه ای فراهم شود تا سرمایه‌های در گردش به سمت حمایت از تولید سوق داده شود، تا مردم برای حفظ ارزش پولی خود مجبور به سرمایه‌گذاری در بخش مسکن نباشند.



اشتراک گذاری :
ارسال نظر