بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
رئیس بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره‎برداری نفت و گاز مارون گفت:

همکاری نفت وگاز مارون با بخش خصوصی

رئیس بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره‎برداری نفت و گاز مارون گفت: موفق شدیم مجموعه اتصال دسترسی پایش‎خوردگی یا همان Access fitting & Coupon holder را برای نخستین‎بار با همکاری بخش خصوصی بومی‎سازی کنیم تا دیگر نیازی به نمونه خارجی برای مخزن و خطوط لوله وجود نداشته باشد.
کد خبر : ۱۸۶۶۲۷

به گزارش بورس نیوز، حسن غنیطوس اظهار کرد: موفق شدیم مجموعه اتصال دسترسی پایشخوردگی یا همان Access fitting & Coupon holder را برای نخستینبار با همکاری بخش خصوصی بومیسازی کنیم تا دیگر نیازی به نمونه خارجی برای مخزن و خطوط لوله وجود نداشته باشد.

وی افزود: از این مجموعه برای نگهداری پایه کوپن پایش نرخ خوردگی تجهیزات ثابت فرآیندی استفاده میشود.

به گفته غنیطوس، دقت فنی و ابعادی این مجموعه در زمان ساخت، ضامن بهرهگیری مؤثر از آن است و خوشبختانه آزمایشهای میدانی نمونههای ساخته شده نتیجهای قابل قبول داشته است.

وی ارزیابی تجهیزات ثابت فرآیندی را از اقدامهای مهم بازرسی فنی و خوردگی فلزات دانست و افزود: برنامهریزی لازم برای بازرسی خطوط لوله با استفاده از روش امواج برد بلند یا Guided Wave انجام شده و به‌زودی اجرایی میشود.

رئیس بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهرهبرداری نفت و گاز مارون تصریح کرد: در این روش با استفاده از امواج برد بلند، بخشهای غیر قابل دسترس خطوط لوله را ارزیابی کرده که سبب بالارفتن ضریب ایمنی و تسهیل کار میشود.

در ادامه امیر بکا، رئیس مهندسی خوردگی فلزات نفت و گاز مارون ادامه داد: این‌گونه تجهیزات از پیچیدگیهای خاصی از نظر طراحی و متالورژی برخوردارند، از این رو در گام نخست برای مهندسی معکوس چنین تجهیزاتی باید از آلیاژشناسی و محاسبات هندسی ابعاد هر قطعه آن مطمئن بود و سازنده را از جزئیات ساختاری قطعه مطلع کرد تا بتوان بهترین نتیجه را گرفت و اطلاعاتی با درصد اعتبار بالا را از آنالیز کوپن متصل به‌دست آورد.

رئیس مهندسی خوردگی فلزات نفت و گاز مارون گفت: اطلاعات فنی به صورت یک بسته استاندارد در اختیار سازنده قرار داده شده و مجموعهای با همان مشخصات، کیفیت و کارایی قطعه خارجی ساخته شد. همچنین هزینه ساخت هر مجموعه ۲۵ درصد قیمت نمونه خارجی است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش؛

کیش بهترین منطقه برای حضور طرف‌های خارجی

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب گفت:

گچساران به عنوان دروازه صادرات نفت جنوب

رئیس کارگاه مرکزی شرکت بهره‎برداری نفت و گاز گچساران گفت:

صرفه‎جویی ۳۰ میلیارد ریالی در شرکت نفت و گاز گچساران

ارسال نظر