بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

ارائه تسهیلات توسط دولت، زمینه توسعه صنایع

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت باید با تامین مواد اولیه و ارائه تسهیلات زمینه گسترش و توسعه صنایع، و سوددهی آنها را فراهم کند.
کد خبر : ۱۸۷۳۱۳

به گزارش بورس نیوز، نادر قاضی‌پور با اشاره به ضرورت حمایت از بنگاه‌های اقتصادی کوچک، گفت: صنایع کوچک، زودبازده هستند و ظرفیت بالایی در ایجاد اشتغال دارند از سوی دیگر به راحتی می‌توان با تغییر کاربری نوع تولیدات آنها را تغییر داد بنابراین در صورتی که تولید یک محصول بازده مناسب را برای بنگاه به همراه نداشته باشد با تغییر نوع محصول تولیدی، بنگاه به سودآوری می‌رسد.

نماینده مردم ارومیه در خانه ملت افزود: راه‌اندازی و توسعه بنگاه‌های اقتصادی کوچک به تکنولوژی‌های برتر دنیا نیاز ندارد و به راحتی می‌توان با فناوری داخلی شرایط برای توسعه و رونق این بنگاه ها را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی کوچک فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، اظهار کرد: مدیریت و ساماندهی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط به مرتب ساده تر از صنایع بزرگ است از سوی دیگر بنگاه‌‌های بزرگ در بازده زمانی طولانی‌تری به بازده اقتصادی می‌رسند به طور مثال احداث و بهره‌برداری از یک سد بزرگ علاوه بر سخت و زمان‌بربودن، به سرمایه زیادی نیاز دارد در حالیکه می‌توان با ایجاد آب بندهای کوچک در مدت کوتاهتر و سرمایه کمتر به هدف موردنظر دست یافت.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی کوچک برای فعالیت به حمایت نیاز دارند، تاکید کرد: یکی از راهکارهای نجات اقتصاد و جلوگیری از افزایش بیکاران در شرایط فعلی حمایت از صنایع کوچک است؛ دولت بایستی سرمایه در گردش صنایع کوچک را با پرداخت وام به آنها تامین کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید با تامین مواد اولیه و ارائه تسهیلات زمینه گسترش و توسعه صنایع، و سوددهی آنها را فراهم کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه عدم حمایت از بنگاه‌های اقتصادی کوچک ورشکستگی آنها را به دنبال دارد، یادآور شد: در صورت ورشکستگی صنایع کوچک تعداد بیکاران روز به روز افزایش پیدا می‌کند و این بنگاه‌ها نمی‌توانند تسهیلات دریافتی خود را بازپرداخت کنند؛ نیاز است بانک مرکزی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت از تعطیلی صنایع کوچک جلوگیری کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی:

اولویت نخست کشور رونق اقتصادی است

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 98 مطرح کرد:

سد آناهیتا فاقد شبکه انتقال آب

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت:

نقش موثر ایجاد بنگاه های کوچک در اشتغال پایدار

ارسال نظر