بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
علیرغم رشد و تعدیل 7درصدی سود این شرکت در 9ماهه ابتدایی سال مالی 1397 نسبت به مدت مشابه سال قبل، میزان سود آوری این شرکت در سال جاری چنگی به دل نمی‌زند.
کد خبر : ۱۸۷۴۷۱

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالی که اکثر شرکت‌های تولید‌کننده لوازم خانگی و برقی، به واسطه افزایش نرخ‌های فروش محصولات در سال جاری صورت‌های مالی همراه با رشد سودآوری را روانه بازار کردند، شرکت سرماآفرین ایران با اعلام عدم تغییری جدی در 9ماهه نخست سال جاری با مدت مشابه سال گذشته، صورت‌های مالی 9ماهه حسابرسی نشده سال مالی 1397 خود را منتشر کرد.

علیرغم رشد و تعدیل 7درصدی سود این شرکت در 9ماهه ابتدایی سال مالی 1397 نسبت به مدت مشابه سال قبل، میزان سودآوری این شرکت در سال جاری چنگی به دل نمی‌زند و با تحقق سود خالصی معادل 20.5 میلیارد ریال، نتوانست شرایط جذابی را برای سهامداران خود به وجود آورد . (لازم به ذکر است که نسبت P/E کنونی سهم در حدود 19.5 واحد است).

اعلام سودی غیر جذاب  از «لسرما»

از جمله نکات با اهمیت صورت‌های مالی منتشر شده و گزارش عملکرد دی ماه این شرکت، عدم افزایش محسوس نرخ‌های فروش و کاهش چشمگیر تعداد تولید چیلر به عنوان محصول اصلی شرکت است که بی‌شک مربوط به افزایش چشمگیر قیمت‌های ارز در سال جاری و مشکلات تهیه مواد اولیه با توجه به فرآیند مونتاژ کاری این شرکت است.

اعلام سودی غیر جذاب  از «لسرما»
اشتراک گذاری :
ارسال نظر