بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
دبیر همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت عنوان کرد؛

تاکید بر وجود اعتماد در عملکرد نظام بانکی

دبیر هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت گفت: امروزه عملکرد نظام بانکی با توجه به اعتماد به واسطه‌هایی مانند بانک‌ها و دولت‌ شکل می‌گیرد این واسطه‌ها با تاکید بر نقش اعتماد، یک تراکنش و مبادله را به سرانجام می‌رساند و در این میان منافع خود را برمی‌دارند.
کد خبر : ۱۸۷۵۱۴
به گزارش خبرنگار بورس نیوز، علی دیواندری، با اشاره به اهمیت بانکداری الکترونیک گفت: حقیقتا دستاوردهای بانکداری الکترونیک در نظام‌ بانکداری ما قابل چشم‌پوشی نیست و در این زمینه یکی از بهترین کشورها هستیم. امسال هم برای اینکه از جرگه تحولات الکترونیک عقب نمانیم مضمونی با انقلاب بلاکچین انتخاب شده است که در روی بخش‌های مختلف اقتصاد به ویژه روی پول و فرآیندهای بانکی در نظام بانکی باید ابعاد و برآیندهای آن را دقیق  بررسی کرده و در مرز دانش حرکت کنیم.

وی ادامه داد: اگر چه در سال‌های اخیر بر روی بخش های مختلف این موضوع کارهای ویژه‌ای در پژوهشکده پولی و بانکی و بانک مرکزی شده است اما توجه ویژه به این مقوله نیاز است و این همایش می‌تواند محل مناسبی برای تبادل نظر بین ذی‌نفعان بانکی باشد.

وی در مورد اهمیت انقلاب بلاکچین گفت: در میان تحولات بین المللی یکی از موضوعات مهم انقلاب بلاکچین است انقلاب در این فناوری تلاش می‌کند تا با رهایی از گذشته راهی نو در آینده را بیابد. وقتی از انقلاب بلاکچین به عنوان یک انقلاب در نظام مالی یاد می‌شود باید با عمق بیشتری به سمت نظام مطلوب گام برداریم و از کجروی‌ها و توانایی‌های مبالغه‌آمیز که زمینه اتلاف منابع را به وجود می‌آورند جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه چهارمین انقلاب در زمینه فناوری است رهبری جهان متعلق به کشورهایی است که از ظرفیت و پتانسیل این انقلاب بیشترین استفاده را داشته باشند.

دبیر هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت خاطرنشان کرد: امروزه عملکرد نظام بانکی با توجه به اعتماد به واسطه‌هایی مانند بانک‌ها و دولت‌ شکل می‌گیرد این واسطه‌ها با تاکید بر نقش اعتماد، یک تراکنش و مبادله را به سرانجام می‌رساند و در این میان منافع خود را برمی‌دارند اما تکنولوژی بلاکچین نظام جدیدی را تعریف می‌کند و بدون داشتن اعتماد و بر اساس قواعد و الگوریتم‌های ریاضی به تراکنش می‌پردازد و باعث می‌شود اعتماد از نیروی انسانی به الگوریتم‌ها انتقال یابد.

وی افزود: با توجه به نقش این واسطه‌گری‌های مالی نیازمند بررسی تحولات بلاکچین هستیم تا صنعت بانکی ما از خدمات سودآور آن محروم نشود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیریت شوک های اقتصادی در سال گذشته؛

اقتصاد ایران باید به خودباوری داخلی برسد

رییس پنجمین همایش مدیریت استراتژیک در گفتگو با بورس نیوز اعلام کرد:

اهدای نخستین تندیس ملی استراتژی به برترین ها / استارت آپ ها عامل پویایی صنعت و اقتصاد ایران

ارسال نظر