بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
رئیس کمیسیون ویزه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی گفت:

کار کارشناسی ساختار جدید سهام عدالت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساختار جدید نیاز به کار کارشناسی دارد، گفت: دراین مدت نظر تمام صاحبنظران دانشگاهی، اقتصادی، دستگاه مختلف دولت، تشکل‌ها مختلف بخش خصوصی، اتحادیه‌های سهام عدالت و همچنین نمایندگان مجلس و برخی کمیسیون‌های مرتبط از جمله اقتصادی دریافت کردیم.
کد خبر : ۱۸۷۹۲۳

کار کارشناسی ساختار جدید سهام عدالت

به گزارش بورس نیوز، حمیدرضا فولادگر با اشاره به نشست این کمیسیون، گفت: ادامه بررسی لایحه ساماندهی سهام عدالت در دستور کار قرار داشت، دولت یک سال پیش این لایحه را به مجلس ارسال کرده است چرا که ساختار سهام عدالت بهم ریخته است و نیاز به ساختمان سازی جدید برای این سهام وجود دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساختار جدید نیاز به کار کارشناسی دارد، ادامه داد: دراین مدت نظر تمام صاحبنظران دانشگاهی، اقتصادی، دستگاه مختلف دولت، تشکل‌ها مختلف بخش خصوصی، اتحادیه‌های سهام عدالت و همچنین نمایندگان مجلس و برخی کمیسیون‌های مرتبط از جمله اقتصادی دریافت کردیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم با اشاره به طولانی شدن بررسی لایحه سهام عدالت در کمیسیون ویژه، گفت: بررسی این لایحه به دلیل مسائل اقتصادی، تحریم‌ها، بحران ارزی و بررسی بودجه به درازا کشیده شود با این حال اکنون به نقطه ای رسیده ایم که می توان گزارشی جامع ارائه کرد از این رو برآورد می شود ظرف امروز و فردا گزارش نهایی آماده و به هیات رئیسه مجلس ارسال شود.

وی عنوان کرد: به دنبال آن هستیم تا لایحه ساماندهی سهام عدالت با فوریت و اولویت در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد از آنجایی که لایحه از طرف دولت ارائه شده هم دولت می تواند درخواست اولویت دهد و هم کمیسیون ویژه، به هر حال در صورت قبول فوریت با توجه به اینکه بررسی لایحه بودجه در دستور کار صحن قرار دارد، بررسی لایحه ساماندهی سهام عدالت به سال بعد موکول می شود.

فولادگر در ادامه، با بیان اینکه اساس ساماندهی سهام عدالت آزادسازی تدریجی آن است، توضیح داد: آزادسازی تدریجی به این معنا است که مردم به تدریج مالکیت ومدیریت سهام خود را خواهند داشت، تدریجی به این دلیل است که یک مرتبه سهام از دست مردم خارج نشود زیرا قصد این بود که سهام به عموم مردم و 6 دهک جامعه هدف برسد.

این نماینده مجلس افزود: همچنین می خواهیم مردم با فرهنگ سرمایه‌گذاری و پس‌انداز آشنا شوند در این 10 سال دولت قیم سهام بوده و مردم اختیاری نداشتند و صرفا سود‌هایی پرداخت می‌شد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس با بیان اینکه به واسطه این لایحه مردم می تواند سهام خود را تعویض و مدیریت کنند، اظهار داشت: به نظر می رسد بررسی نهایی لایحه ساماندهی سهام عدالت در صحن علنی بعد از بررسی و تصویب بودجه سال 98 انجام شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت:

تشکیل هیات نظارت برای مشخص کردن تخلفات

وزیر نفت در انتقاد به میزان مصرف انرژی در کشور گفت:

شدت مصرف وحشتناک انرژی/ پرتی مصرف سربالا زد

ارسال نظر