بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
نایب رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: یکی از مهم‌ترین صنایع کشور از دیدگاه اقتصادی را صنعت نفت است.
کد خبر : ۱۸۸۰۶۹

صنعت نفت یکی از مهم‌ترین صنایع کشور از بعد اقتصادی

به گزارش بورس نیوز، عبدالکریم حسین‌زاده، با تاکید بر اینکه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در ۴۰ سال گذشته نقش مهمی در توسعه اقتصادی ایران داشته است، اظهار کرد: صنعت نفت جایگاه شاخصی در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دارد، به گونه‌ای که مواد ۱۳ تا ۱۵ این سیاست‌ها به این صنعت اختصاص یافته است.

وی یکی از مهم‌ترین صنایع کشور از دیدگاه اقتصادی را صنعت نفت دانست و افزود: صنعت نفت تامین‌کننده اصلی درآمدهای ارزی کشور است. به عبارت دیگر، این صنعت، حائز رتبه نخست درآمدزایی ارزی برای اقتصاد کشور است. بدون شک صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی تحولات بزرگی را مشاهده کرده، به گونه‌ای که این صنعت امروز از جنبه‌های بسیاری از جمله وجود نیروی مجرب و متخصص، توسعه‌یافته محسوب می‌شود.

حسین‌زاده با بیان اینکه تامین بیش از ۹۵ درصد انرژی کشور به‌عهده بخش نفت و گاز است، تصریح کرد: به عبارت دیگر، این بخش تامین‌کننده بخش عمده مصارف انرژی کشور محسوب می‌شود. این صنعت از لحاظ درآمدزایی، درآمدزاترین حوزه اقتصادی و از نظر سرمایه‌بری (اعم از منابع سرمایه‌ای، مالی، انسانی و فناوری) نیز سرمایه‌برترین حوزه اقتصادی کشور است.

نماینده نقده و اشنویه در خانه ملت در ادامه به صنعت پتروشیمی و جایگاه آن اشاره و عنوان کرد: ظرفیت بی‌نظیری در این بخش وجود دارد. پتروشیمی ایران می‌تواند با تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین‌دستی، محصولات متنوعی را روانه بازارهای داخلی و خارجی کند.

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه صنعت نفت ایران محکوم به شکست است، گفت: ما تحریم‌ها را در ادوار مختلف تجربه کرده‌ایم. این دوره نگاه آمریکایی‌ها به تحریم نگاه جدیدی است و ما نیز سناریو‌های مختلفی برای این نوع نگاه خواهیم داشت.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس خبر داد:

بهره‌برداری از طرح جدید صنعت پتروشیمی در اندیمشک

در 9ماهه امسال اتفاق افتاد؛

بیش از 40 میلیون تن تولید صنعت پتروشیمی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

ایجاد تقاضابرای پیشرفت در حوزه صنعت نفت

ارسال نظر