بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

مزایای ادغام بانک های نظامی / حراست از منافع سهامداران در اولویت است

اولین و مثبت ترین اتفاق پس از ادغام بانک ها، کاهش تعداد شعب فیزیکی و نیز کاهش تعداد مدیران و اعضای هیئت مدیره و معاونان و... بانک ها خواهد بود. با چابک تر شدن بانک ها، هم بهره وری افزایش یافته و هم قیمت تمام شده خدمات به شدت کاهش خواهد داشت.
کد خبر : ۱۸۸۹۴۵
به گزارش بورس نیوز ، رییس جمهور امروز در مجمع بانک مرکزی اعلام کرده «بزودی چند بانک نیروهای مسلح با هم ادغام می شوند و در نظر داریم این مسئله تا پایان سال انجام شود و مصوبات آن انجام شده و در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته که باید نهایی و عملیاتی شود.»
 لازم به ذکر است این ادغام شامل ادغام بانک های قوامین، کوثر، حکمت ایرانیان، انصار و مهر اقتصاد در بانک سپه خواهد بود.

حسین سلیمی نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: اصولا بانک های کوچک، بهره وری پایینی هم دارند و در صورت ادغام شاهد تحول مثبتی در عملکرد آنها خواهیم بود.

وی افزود: اولین و مثبت ترین اتفاق پس از ادغام بانک ها، کاهش تعداد شعب فیزیکی و نیز کاهش تعداد مدیران و اعضای هیئت مدیره و معاونان و... بانک ها خواهد بود. با چابک تر شدن بانک ها، هم بهره وری افزایش یافته و هم قیمت تمام شده خدمات به شدت کاهش خواهد داشت. 

این کارشناس و فعال بانکی ضمن تاکید بر نسبت های کفایت سرمایه پایین بانک ها اظهار داشت: یکی از چالش های نظام بانکی در حال حاضر، نسبت کفایت سرمایه پایین بانک ها است و با ادغام، این عارضه به تدریج کمرنگ تر شده و احتمالا ظرف دو سال آینده از محل صرفه جویی در هزینه ها و تجمیع سرمایه ها بتوان حداقل نسبت کفایت سرمایه بانک اصلی را به استانداردهای کمیته بازل ۲ رساند. این ادغام را به فال نیک می گیریم و از آن به عنوان گامی مثبت در راستای بهبود نظام بانکی استقبال می کنیم.

سلیمی با اشاره به تجربه موفق ادغام بانک ها در سایر کشورها گفت: در کشورهای دیگر از جمله ترکیه و چند کشور اروپایی و امریکا، ادغام بانک ها تجربه موفقیت آمیزی بود که هم احتمال ورشکستگی بانک ها را از بین برد و هم نتایج مثبتی به دنبال داشت.

وی در مورد تکلیف سهامداران و سپرده گذاران بانک های نظامی که در فرآیند ادغام قرار دارند، بیان کرد: سپرده گذاران بانک های نظامی مشمول فرآیند ادغام هیچ گونه نگرانی نباید داشته باشند و کلیه سپرده ها به بانک اصلی (سپه) منتقل خواهد شد که به مراتب پس از ادغام از اعتبار بیشتری برخوردار خواهد بود. ضمن اینکه در فرآیند ادغام، حراست از منافع سهامداران در اولویت است. در حال حاضر سهام بانک های نظامی کوچکتر مشمول فرآیند ادغام قابل معامله نیست؛ اما به زودی الگویی تعریف شده و سهم ها به قیمتی از سهامداران خریداری خواهد شد که حقوق و منافع آنها پایمال نشود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳
مثلا بانک سپه چه گلی به سر مشتریان زده
اول برید صورت های مالی اش رو بررسی و منتشرکنید
چالاکی اش بماند