بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

نقش موثر بندر چابهار در بهبود وضعیت اقتصادی

رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس گفت: بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور محسوب می‌شود، از این رو توسعه این بندر می‌تواند نقش موثری در بهبود وضعیت اقتصادی کشور داشته باشد.
کد خبر : ۱۸۸۹۶۲

به گزارش بورس نیوز، شادمهر کاظم زاده با اشاره به فرا رسیدن روز چابهار، گفت: بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور محسوب می‌شود، از این رو توسعه این بندر می‌تواند نقش موثری در بهبود وضعیت اقتصادی کشور داشته باشد.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره‌شهر در خانه ملت ادامه داد: بر اساس گزارش‌های ارائه شده، میزان بارگیری و تخلیه کالا از طریق بندر چابهار در یک سال اخیر حدود 50 درصد افزایش یافته که این مسئله نشان دهنده رویکرد مثبت برای متحول سازی این منطقه است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در توسعه و گسترش اسکله‌های بندر چابهار صورت گرفته و امروز این اسکله‌ها ظرفیت پهلوگیری کشتی‌های 100 هزار تن را دارند.

کاظم زاده گفت: به نظر من امروز در بحث توسعه بندر چابهار، اولویت اصلی خطوط حمل‌ونقل منتهی به این منطقه است، از این رو مسئولان وزارت راه و شهرسازی باید هر چه سریع تر مسیر ریلی چابهار به زاهدان را تکمیل کنند، زیرا امروز جاده‌های منطقه توان و کشش حضور صدها کامیون و تریلی را ندارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: پروژه راه‌آهن چابهار به زاهدان امروز در حال اجرایی شدن بوده و تاکنون حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، از این رو دولت باید از روش‌های مختلف برای تزریق اعتبار جهت اجرای این پروژه استفاده کند.

رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: واضح و شفاف می‌گویم که اگر مسیر انتقال کالا به بندر چابهار از طریق ریلی هر چه سریع تر صورت نگیرد، چین و پاکستان از طریق بندر کراچی و بندر گواتر بازار ما را تصاحب می‌کنند


اشتراک گذاری :
ارسال نظر