بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر کرد؛

اطلاعیه اداره امور حسابرسی و گزارشگری مالی سازمان بورس

اداره امور حسابرسی و گزارشگری مالی سازمان بورس و اوراق بهادار اطلاعیه‌ای، مبنی بر شرایط «نظرخواهی در خصوص بهبود معیارها و فرایند پذیرش موسسات حسابرسی، شرکا و مدیران آنها به عنوان معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار» را منتشر کرد .
کد خبر : ۱۸۹۲۲۴

به گزارش بورس نیوز، اداره امور حسابرسی و گزارشگری مالی سازمان بورس و اوراق بهادار اطلاعیه‌ای، مبنی بر شرایط «نظرخواهی در خصوص بهبود معیارها و فرایند پذیرش موسسات حسابرسی، شرکا و مدیران آنها به عنوان معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار» را منتشر کرد .

در ابتدای این اطلاعیه با توجه به لزوم استفاده از حسابرسان رسمی در راستای حفظ حقوق مردم آمده است: پذیرش موسسات حسابرسی، شرکا و مدیران آن‌ها به عنوان معتمد سارمان بورس و اوراق بهادار و نظارت اثربخش بر کیفیت کار موسسات حسابرسی معتمد در راستای حمایت از حقوق و منافع سرمایه گذاران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از این رو، حسابرسی شرکت‌هایی که با منافع عموم مردم در ارتباط هستند، باید توسط حسابداران رسمی که دارای ویژگی های کیفی بالایی هسنند، صورت گیرد.

این اطلاعیه می‌افزاید: در راستای تبصره 2 ماده 18 «دستورالعمل موسسات حسابرسی معتمد سازمان بورس»، پذیرش و ارزیابی شرکت و مدیران از طریق بررسی نمونه گزارشات امضا شده توسط متقاضی پذیرش و با حضور متقاضی صورت می‌گیرد.

همچنین در این اطلاعیه به دیگر لزومات شرایط پذیرش شرکت‌ها اشاره و عنوان شده معیارهایی مانند تنظیم و نگارش صحیح بندها بر اساس استانداردهای حسابرسی، موضع‌گیری مناسب در خصوص ایرادات، کیفیت مناسب گزارش حسابرس و بازرس قانونی و آشنایی با استانداردهای حسابرسی نیز مد نظر سازمان بورس است.

این اطلاعیه می‌افزاید: در همین راستا و با توجه به با اهمیت بودن موضوع پذیرش موسسات حسابرسی، سازمان بورس در نظر دارد معیارها و فرآیند پذیرش را با توجه به نظران و پیشنهادات دریافتی بهبود بخشد.

در پایان نیز آمده است: افراد چنانچه نظر یا پیشنهادی در این زمینه دارند، می‌تواند مراتب را تا پایان فروردین ماه سال 98 اعلام کنند.

اطلاعیه اداره امور حسابرسی و گزارشگری مالی سازمان بورس


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر