بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
مدیرعامل لوتوس پارسیان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز خبر داد:

انتشار 1000 ورق سلف موازی استاندارد با تعهد پذیره نویسی لوتوس در بورس انرژی

مدیرعامل لوتوس پارسیان گفت: 1500 ورق سلف موازی استاندارد نفت خام داخلی که شرکت‌های دیگری متعهد پذیره نویسی آن هستند از امروز تا چهارشنبه در بورس انرژی عرضه می شوند.
کد خبر : ۱۸۹۳۴۲

به گزارش بورس نیوز، براساس اطلاعیه منتشره از سوی بورس انرژی ١٠ هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام داخلی با تعهد پذیره‌ نویسی تامین سرمایه لوتوس پارسیان و با سود ٢٠ درصدی در این بازار عرضه می شود بنابراین؛ انتظار می رود که عرضه بعدی نفت در بورس انرژی با بی اعتنایی خریداران مواجه نشود.

در این خصوص علی تیموری شندی مدیرعامل لوتوس پارسیان به بورس نیوز گفت: اوراق سلف ماهیت تامین مالی دارد و با بازار فیزیکی متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه لوتوس پارسیان به عنوان نهادی که در بازارهای مالی فعالیت می کند متعهد پذیره نویسی این اوراق است، افزود: انتشار این اوراق ماهیت تامین مالی خواهد داشت و این امر تغییری در میزان استقبال خریداران از عرضه نفت خام ایجاد نمی‌کند.

تیموری شندی با بیان اینکه این اوراق را دولت منتشر می کند، تصریح کرد: بخشی از پول نفت متعلق به دولت و بخشی از آن نیز در اختیار صندوق توسعه ملی قرار می گیرد بنابراین دولت این اوراق را در راستای افزایش سهم خود منتشر می کند که این امر تغییری در میزان استقبال خریداران نفت خام در بورس انرژی ایجاد نخواهد کرد.

مدیرعامل لوتوس پارسیان با اشاره به اینکه عرضه این اوراق در قالب 4 نماد از امروز آغاز شده است، افزود: 4 نماد با 500 ورق که شرکت های دیگری متعهد پذیره نویسی آن هستند از امروزتا چهارشنبه و 1000 ورق نیز با تعهد پذیره نویسی لوتوس پارسیان از فردا تا روز سه شنبه در بازار عرضه می شوند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر