بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
وزیر اقتصاد گفت: بانک‌ها باید برنامه عملیاتی قوی برای ایفای نقش در رونق تولید داشته باشند و با حرکت جهشی ایفای نقش کنند.
کد خبر : ۱۹۰۰۵۷

به گزارش بورس نیوز، فرهاد دژپسند اظهار کرد: بانک‌ها باید برنامه عملیاتی قوی برای ایفای نقش در رونق تولید داشته باشند و با حرکت جهشی ایفای نقش کنند.

وی افزود: بانک‌ها باید راه‌های تأمین سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی را شناسایی و با وصول مطالبات معوق درباره اعطای تسهیلات اقدام کنند. بانک‌ها باید کمک کنند تا طرح‌هایی که پیشرفت بالای ۷۵ درصد دارند در سال ۹۸ به بهره‌برداری برسند.

دژپسند درباره سهم بورس در تامین مالی بیان کرد: باید سهم بورس در تأمین مالی اقتصاد از ۱۵ درصد به ۴۰ درصد برسد. بازار سرمایه باید با یک برنامه عملیاتی و جامع، جای نظام بانکی را در تأمین مالی بگیرد و افزایش حجم نقدینگی فرصت خوبی است تا با طرح‌های جدید بتوان این سرمایه‌ها را در جهت رونق تولید هدایت کرد.

وزیراقتصاد اضافه کرد: در حوزه بیمه نیز باید با تعریف بیمه‌های جدید کاری کنیم که فعالان اقتصادی نگران تحریم و خطرهای برون‌زا نباشند.

وی ادامه داد: جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و انتقال دانش فنی ضروری است و مناطق آزاد نیز باید با کارکرد اصلی خود و جهت از بین بردن محدودیت‌ها قدم بردارند.

دژپسند، به ضرورت بهبود فضای کسب و کار اشاره و گفت: گمرکات باید به‌طور جدی مانع رسوب کالا در گمرک شوند و اجازه داده نشود تا عده‌ای برای افزایش قیمت و کسب سود بیشتر کالاهای خود به ویژه مواد اولیه موردنیاز تولید را ترخیص نکنند.

وزیر اقتصاد افزود: ممکن است امسال درآمدهای نفتی کاهش یابد و ما باید این منابع را با درآمدهایی مثل مالیات جایگزین کنیم و با این کار نباید به تولید آسیبی برسد.

دژپسند افزود: میزان درآمد مالیاتی پیش‌بینی شده برای سال گذشته ۱۱۲ هزار میلیارد تومان بود که ۱۰۹ هزار میلیارد تومان آن محقق شد که میزان قابل قبولی است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وزیر اقتصاد در همایش بین المللی آینده جهان اسلام؛

سهم ما ازتولید ناخالص، تنها ۱۵.۳ درصد

وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح کرد:

نقش محوری وزارت اقتصاد در اجرای سیاست های اقتصادی

در 6 ماهه نخست سال مالی رقم خورد

کاهش درآمد و افزایش سود «آ س پ»

ارسال نظر