بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶
در سال گذشته بحث افزایش سرمایه سنگین، «حفارس» را در کانون توجهات اهالی تالار حافظ قرار داده بود. در سال جاری نیز ظاهرا تحقق همین موضوع معاملات بهتری را پیش‎روی سهامداران قرار داده است.
کد خبر : ۱۹۰۳۳۵

افزایش سرمایه به معاملات این سهم جان تازه بخشید / در «حفارس» چه خبر است

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی بورس نیوز، عملکرد سال 97 شرکت «حمل و نقل بين المللي خليج فارس» منجر به تحقق 1168 میلیارد ريال درآمد گردید که نسبت به سال 96 افت اندک 5 درصدی را نشان میدهد.

این شرکت تا سال 89 در سودسازی مطلق به‎سر میبرد؛ اما دهه 90 را میتوان شروع دوران سرخ این شرکت دانست و از آن سال تا به امروز نتوانسته خود را از باتلاق زیان رهایی بخشد.

افزایش سرمایه به معاملات این سهم جان تازه بخشید / در «حفارس» چه خبر است

شایان ذکر است که «حفارس» سهم 60 رصدی از بازار حمل آرد و گندم را دارد و در کنار آن، قصد ورود به بازارهای جدید از جمله سیالات مانند نفت، روغن و سیمان دارد که تحقق این امر نیازمند نقدینگی است و میتواند بخشی از نقدینگی مورد نیاز خود را با فروش داراییهای غیرمولد تأمین کند.

این سهم در سال جاری تنها 5 روز کاری داشته و در این مدت، حدود 230 میلیون سهم به ارزش 530 میلیارد ريال توسط 4748 خریدار داد و ستد شد و این 5 روز برابر با 170 روز کاری قبل از آن است. این حجم از معاملات کم سابقه در «حفارس» ناشی از افزایش سرمایه 2175 میلیارد ريالی است که موجب شده معاملات سهم رقیق‎تر شود و نقدینگی را افزایش دهد.

در نظرسنجی امروز بورس نیوز، 60 درصد از شرکت‎کنندگان اذعان داشتند که در پوشش فروشنده ظاهر خواهند شد و 40 درصد دیگر تمایل به خرید داشتند.

افزایش سرمایه به معاملات این سهم جان تازه بخشید / در «حفارس» چه خبر است

معاملات امروز این سهم با صف خرید دنبال شد و در نهایت، 832 خریدار در مقابل 402 فروشنده قرار گرفتند و ضمن لمس حداکثر قیمت مجاز، رشد بیش از 4 درصدی را رقم زد.

به این ترتیب، «حفارس» در سال 97 بازدهی خیره‌کننده 400 درصدی را برای سهامداران صبور خود به ارمغان آورد و در در حال حاضر رشد قیمت 37 درصدی را در کارنامه سال 98 ثبت کرده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
با سلام
ریدین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
حفارس ریده