بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
معاون تامین مالی شرکت تامین سرمایه بانک ملت مطرح کرد:

نقش موثرتر بازار سرمایه در تامین مالی بنگاه های اقتصادی

معاون تامین مالی شرکت تامین سرمایه بانک ملت گفت: با توجه به محدودیت‌های حاکم بر تأمین مالی از طریق منابع خارجی به واسطۀ تحریم‌ها از یک طرف و محدودیت‌های حاکم بر سیستم بانکی از طرف دیگر، در سال جاری بازار سرمایه می‌تواند نقش مؤثرتری در تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی و پیشبرد اهداف رونق تولید ایفا کند.
کد خبر : ۱۹۱۸۴۳

نقش موثرتر بازار سرمایه در تامین مالی بنگاه های اقتصادی

به گزارش بورس نیوز، علی عالی‌زاده اظهار کرد: بحث مدیریت سرمایه در گردش به عنوان یکی از اصول مدیریت مالی شرکتی سال‌هاست که مورد توجه فعالان این حوزه قرار دارد و از آنجا که این شاخصه تاثیر مستقیم و بسیار مهمی در روند عملیات جاری شرکت و مدیریت تعهدات کوتاه‌‌مدت دارد، بهینه‌سازی وضعیت سرمایه در گردش جهت تداوم تولید یا ارائه خدمات در بنگاه‌های اقتصادی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی درباره منابع بازار سرمایه و انتشار انواع اوراق بهادار به عنوان یکی از روش‌های بهبوددهنده وضعیت سرمایه در گردش افزود: بسته به شرایط بنگاه اقتصادی می‌توان از روش‌های مختلفی برای تأمین سرمایه در گردش استفاده کرد. از طرفی روش تأمین سرمایه در گردش با توجه به صنعت موضوع فعالیت بنگاه‌های اقتصادی متفاوت خواهد بود.

کارشناس بازار سرمایه درخصوص روند تامین مالی از طریق بازار سرمایه ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های حاکم بر تأمین مالی از طریق منابع خارجی به واسطۀ تحریم‌ها از یک طرف و محدودیت‌های حاکم بر سیستم بانکی از طرف دیگر، در سال جاری بازار سرمایه می‌تواند نقش مؤثرتری در تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی و پیشبرد اهداف رونق تولید ایفا کند.

معاون تامین مالی شرکت تامین سرمایه بانک ملت تصریح کرد: با توجه به چشم‌انداز تورمی در اقتصاد کشور، استفاده از اهرم استقراض به خصوص در بلندمدت، منجر به خلق ارزش برای بنگاه‌های اقتصادی خواهد شد؛ به نظر می‌رسد در سال جاری روند رو به رشد سهم بازار سرمایه در سبد تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی تداوم داشته باشد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس مطرح کرد:

توجه به تامین مالی از محل اوراق مالی اسلامی

امروز و تا این لحظه مشاهده می شود؛

رشد مثبت سهام بازار بورس

معاون تامین مالی شرکت تامین سرمایه بانک ملت مطرح کرد:

وجود روش‌های متنوع در تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی

ارسال نظر