بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس:

خرما باید در بورس کالا عرضه شود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: در حال حاضر خرما به معنای واقعی در بورس کالا عرضه نمی‌شود. این محصول باید در بورس کالا عرضه شود.
کد خبر : ۱۹۱۸۵۴

به گزارش بورس نیوز، حبیب‌الله نیکزادی پناه، درباره گران شدن خرما طی ماه‌های اخیر و کشف  خرمای احتکار شده، اظهار کرد: خرما محصولی فسادپذیر است و خریدار آن باید در بازه زمانی مشخصی محصول خریداری شده را به بازار عرضه کند.

نماینده مردم بم، ریگان در خانه ملت ادامه داد: در حال حاضر در سردخانه‌های کشور خرمای زیادی وجود دارد و در شرایط نیاز خرما به بازار تزریق می‌شود بنابراین نمی‌توان این اقدام را احتکار تلقی کرد. مصرف خرما علیرغم خاصیت غذایی که دارد تنها محدود به مراسمات عزاداری و ماه مبارک رمضان شده، بنابراین هر فروشنده و عرضه‌کننده عمده خرما باید در بازه زمانی خاص و حداکثر تا پایان ماه رمضان محصول خریداری شده خود را به بازار عرضه کند.

وی افزود: در تمامی سردخانه‌ها خرما وجود دارد زیرا نمی‌توانند با توجه به خاصیت فسادپذیری و شرایط سخت نگهداری آن تمامی محصول را یکباره به بازار عرضه کنند. قیمت خرما در بازار واقعی نیست و مسئولان نمی‌توانند قیمت آن را کنترل کنند. خرما در سردخانه‌ها حداکثر به قیمت هر کیلو ۳۰ هزار تومان به فروش رسیده اما در فروشگاه‌ها این محصول در بسته‌بندی‌های ۶۰۰ گرمی به قیمت ۳۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

این نماینده مجلس دهم تاکید کرد: کنترلی بر عرضه خرما وجود ندارد. تا زمانی که این محصول به بازار عرضه می‌شود در چندین مرحله بین دلالان دست به دست می‌شود. به همین دلیل قیمت آن افزایش پیدا می‌کند. باید دولت کمک کند تا بتوانیم خرما به صورت مستقیم به بازار تزریق شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس تصریح کرد: در حال حاضر خرما به معنای واقعی در بورس کالا عرضه نمی‌شود. باید خرما در بورس کالا عرضه شود. عرضه این محصول در بورس کالا موجب حذف دلالان در چرخه توزیع این محصول می‌شود. برای ورود بورس کالا باید سردخانه‌ها استاندارد شوند و باید برندسازی صورت بگیرد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالا اعلام کرد؛

گشایش انبار رطب مضافتی در یکشنبه هفته آینده

رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت:

نبود مرجع قیمت‌گذاری برای خرما در بورس کالا

در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا انجام می شود؛

بورس کالا میزبان عرضه بیش از 7هزار تن سبد میلگرد

ارسال نظر