بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

شرکت ها ملزم به ارائه اطلاعات مالی در سازمان بورس هستند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بر اساس قانون هیچ شرکتی نمی‌تواند در اقتصاد ایران فعالیت کند که صورت‌های مالی آن غیرشفاف باشد و الزاما اطلاعات این شرکت‌ها باید در سازمان بورس ارائه شود.
کد خبر : ۱۹۱۹۶۵

شرکت ها ملزم به ارائه اطلاعات مالی در سازمان بورس هستند

به گزارش بورس نیوز، مهرداد بائوج لاهوتی اظهار کرد: بر اساس قانون هیچ شرکتی نمی‌تواند در اقتصاد ایران فعالیت کند که صورت‌های مالی آن غیرشفاف باشد و الزاما اطلاعات این شرکت‌ها باید در سازمان بورس ارائه شود.

وی افزود: با گذشت حدود پنج سال از تصویب این قانون، همچنان موسسات، نهادها و شرکت‌هایی در بخش‌های عمومی و خصوصی فعالیت می‌کردند که اطلاعات خود را شفاف ارائه نمی‌دادند، لذا ضمانت‌های اجرا برای این قانون در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم لنگرود در خانه ملت درباره افزایش دامنه شمول شرکت‌هایی که باید اطلاعات مالی خود را ارائه دهند بیان کرد: تمام نهادهای عمومی غیردولتی، نیروهای مسلح و صندوق‌های بازنشستگی مشمول قانون جدید می‌شوند و این اقدام در راستای شفاف‌سازی بیشتر در اقتصاد کشور بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون، سالانه باید ترازنامه سود و زیان و تغییرات در هیات مدیره به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شود. سازمان بورس مکلف شده تا اگر شرکت‌ها اطلاعات خود را ارائه ندهند، موضوع را دنبال و اطلاعات را دریافت کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس دهم گفت: هدف از این اقدام شفاف‌سازی اطلاعات مالی شرکت‌ها است. اگر مدیری اطلاعات خود را در اختیار سازمان بورس و اوراق بهادار نگذارد، به جرائم نقدی محکوم و حکم برکناری او صادر می‌شود .

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

قیمت ۵۴ دلار برای فروش نفت در سال آینده مناسب است

با افتتاح سامانه تجارت انجام می شود؛

تعادل عرضه و تقاضای ارزی بین صادرکننده و واردکننده

در مجلس شورای اسلامی انجام می شود؛

بررسی طرح سپرده‌گذاری ارزی در بانک‌ها

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

1.5میلیارد دلار برای اشتغال پایدار روستایی

ارسال نظر