بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

بررسی گرانی مواد خوراکی و کالاهای اساسی در مجلس

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: موضوع گرانی مواد خوراکی و کالاهای اساسی از جمله مسائلی بوده که باید همواره مورد توجه قرار گیرد، با شروع کار مجلس علت افزایش قیمت سیب‌زمینی را پیگیری خواهیم کرد.
کد خبر : ۱۹۲۲۵۵

به گزارش بورس نیوز، علی قربانی درباره گرانی سیب‌زمینی در روزهای اخیر اظهار کرد: پیش از این ما شاهد افزایش قیمت سیب‌زمینی بوده‌ایم که دولت علت این مساله را صادرات این محصول عنوان کرد و به محض مدیریت صادرات کاهش قیمت سیب‌زمینی رقم خورد.

وی ادامه داد: افزایش قیمت مجدد این کالا هنوز مشخص نیست و اگر افزایش صادرات باعث گران شدن این محصول شده، باید دولت پاسخگو باشد زیرا انتظار داشتیم به دلیل تاثیر منفی صادرات بر قیمت کالا، صادرات آن متوقف شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه در خانه ملت افزود: اولویت دولت باید تامین نیاز داخلی و اساسی مردم باشد و در صورتی که بیش از نیاز داخل کالایی تولید شد آن را به خارج از کشور صادر کند. به همین دلیل مسئول افزایش قیمت سیب‌زمینی وزارت جهادکشاورزی و وزات صنعت، معدن و تجارت بوده و باید پاسخگو باشند.

قربانی تصریح کرد: موضوع گرانی مواد خوراکی و کالاهای اساسی از جمله مسائلی بوده که باید همواره مورد توجه قرار گیرد، با شروع کار مجلس علت افزایش قیمت سیب‌زمینی را پیگیری خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: زمانی که نوسان قیمت محصولات خوراکی و کالاهای اساسی به مردم فشار وارد می‌کند باید سیاست جلوگیری موقت صادرات در دستور کار دولت قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت باید رویه‌ای را در پیش بگیرد که قیمت کالاهای اساسی با تصمیمات مقطعی دست خوش تغییر نشود زیرا مردم به اندازه کافی زیر فشار گرانی و تورم کمر خم کرده‌اند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

انتظار اینکه به گوشت یارانه داده شود غلط است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

تاکید مجلس بر ارائه کالابرگ الکترونیکی برای تهیه کالای اساسی

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس:

توزیع کوپنی کالاهای اساسی و سردرگمی وزارت صمت

ارسال نظر