بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
رئیس مجتمع پتروشیمی پارس گفت: افزایش تولید تنها منحصر به واحد استایرن مونومر نیست بلکه رکورد تولید در پتروشیمی ‌‏پارس و در همه محصولات در دو ماه ابتدای سال جاری نسبت به دوره‌های گذشته شکسته شده است.
کد خبر : ۱۹۲۵۵۸

به گزارش بورس نیوز، سیدحمید زارع درباره ثبت رکورد جدید در واحد استایرن منومر مجتمع پتروشیمی پارس اظهار کرد: تولید در این واحد پس از انجام تعمیرات از ابتدای دی ماه سال گذشته تا ۱۹ خرداد ماه سال جاری بیش از ۱۷۰ روز بی‌وقفه با ‏ظرفیت ۱۰۱ تا ۱۰۶ درصد ادامه دارد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم این تداوم تولید به همین میزان و بدون وقفه ادامه‌دار باشد.

رئیس مجتمع پتروشیمی پارس ادامه داد: افزایش تولید تنها منحصر به واحد استایرن مونومر نیست بلکه رکورد تولید در پتروشیمی ‌‏پارس و در همه محصولات در دو ماه ابتدای سال جاری نسبت به دوره‌های گذشته شکسته شده است.

زارع تاکید کرد: تولید مجتمع پتروشیمی پارس در واحد استحصال اتان، اتیل بنزن و استایرن منومر در ماه‌های فروردین و ‏اردیبهشت‌ماه سال جاری در مجموع ۷۶۹ هزار و ‌‏۶۱۹ تن بوده و تولید محصولات مختلف، نسبت به برنامه تولید ۱۱۸.۹ درصد و ‏نسبت به طراحی ۱۰۷ درصد محقق شده که در طول کارکرد مجتمع بی‌‏نظیر است.‏

وی خاطرنشان کرد: رکوردشکنی پتروشیمی پارس در تولید منجر به رکوردشکنی در فروش نیز شده است. به این معنا که فروش محصولات ‏مجتمع شامل استایرن مونومر، LPG ‌‏ و اتان در اردیبهشت ۹۸ حداکثر میزان فروش در تمامی سال‌های اخیر بوده است.‏

این مقام مسئول در پتروشیمی پارس تصریح کرد: با وجود آنکه این مجتمع از ۱۵ آبان ۹۷ در لیست تحریم دولت آمریکا قرار گرفت، اما در حال حاضر شاهد بیشترین ‏تولید، فروش داخلی و صادرات در مجتمع پتروشیمی پارس هستیم که در اریبهشت ماه سال جاری محقق شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال 98 تا پایان اردیبهشت ماه بیش از ۳۹۲ هزار تن از محصولات پتروشیمی ‏پارس به روانه بازار داخل و ۲۵۹ ‏هزار و ۲۵۶ تن نیز صادر شده است. اظهار کرد: این آمار و رکوردشکنی ‏نشان می‌دهد ‏تحریم‌ها به معنای واقعی کلمه و با استناد به آمار دقیق، تأثیری در صادرات این بخش نداشته ‏است.‏

رئیس مجتمع پتروشیمی پارس تاکید کرد: نکته مهم اینجاست که روند مثبت تولید و فروش در پتروشیمی پارس متوقف نشده و در ‏خردادماه وضع فروش ‏به‌گونه‌ای است که امروز حداقل موجودی را در مخازن ذخیره داریم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر