بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قیمت پایین و تقریبا رایگان برای تولید ارز دیجیتال موجب شده مزرعه‌های تولید بیت‌کوین روزبه‌روز افزایش پیدا کنند.
کد خبر : ۱۹۳۱۱۸

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا پورابراهیمی درباره افزایش فعالیت بیت‌کوین‌ها (تولید ارز دیجیتالی) مصرف برق را در کشور بالا برده، اظهار کرد: قیمت پایین و تقریبا رایگان برای تولید ارز دیجیتال موجب شده مزرعه‌های تولید بیت‌کوین روزبه‌روز افزایش پیدا کنند. بنابراین به‌منظور جلوگیری از مصرف بی‌رویه برق، دولت باید مبنای قیمت‌گذاری برق آن‌ها را منطقی کند، تا علاوه بر امکان انجام فعالیتی اقتصادی و ارزآوری برای کشور، هزینه برق این شرکت‌ها با توجه به میزان مصرف آن‌ها تعیین شده و وزارت برق متضرر نشود.

وی افزود: در شرایط کنونی تولید بیت‌کوین در ایران به معنای تولید کالای ارزان و صادرات این تولیدات با قیمت ناچیز به کشورهای دیگر است. امکان شناسایی مزارع کوچک و بزرگ بیت‌کوین به دلیل حجم و بار مصرفی بالای برق آن‌ها به راحتی امکان‌پذیر است.

نماینده مردم کرمان در خانه ملت توضیح داد: طبق آخرین صحبت‌هایی که شخصا با وزیر نیرو داشته‌ام وزارتخانه نیرو، شناسایی و مشخص کردن هزینه برق این مزارع را آغاز کرده و قرار است به زودی آیین‌نامه اصلاح تعرفه‌های برق آن‌ها در هیات وزیران مطرح شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: قرار نیست فعالیت بیت‌کوین‌ها را تعطیل کنیم بلکه باید قیمت آن‌ها منطقی شود تا این مشکل جدید ایجاده شده در حوزه برق رفع شود تا از خاموشی‌ها در فصل تابستان جلوگیری شود. زیرا در وضعیت فعلی چوب حراج به برق ایران زده‌اند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تا سه هفته آینده راه اندازی می شود؛

نیروگاه غرب کارون آماده بهره برداری صنعتی

مدیرکل اروپا و آمریکا و همسایگان دریای خزر؛

ایران و روسیه تفاهمنامه همکاری امضا کردند

معاون برنامه ریزی تولید برق مطرح کرد:

پایین بودن قیمت برق یکی از دلایل کاهش سود

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران:

ظرفیت تولید برق ایران زیاد است

ارسال نظر