بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران گفت:

داخلی سازی بیش از 75 درصد تجهیزات صنعت نفت

عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران گفت:در حال حاضر بیش از 75 درصد تجهیزات مختلف مورد نیاز در بخش‌های مختلف صنعت نفت کشور در داخلی‌سازی می‌شوند
کد خبر : ۱۹۳۱۲۶

به گزارش بورس نیوز، رضا پدیدار، درباره فعالیت انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت اظهار کرد: این انجمن توفیق‌های بسیاری کسب کرده که منجر به شکوفایی صنعت داخل شده و خوشبختانه شرکت‌های ایرانی مشارکت بالایی در روند توسعه صنعت پتروشیمی و ساخت و تکمیل طرح‌های توسعه‌ای در این صنعت پیشرو داشته‌اند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 75 درصد تجهیزات مختلف مورد نیاز در بخش‌های مختلف صنعت نفت کشور در داخلی‌سازی می‌شوند. امروز در حوزه ساخت تجهیزات صنعت پتروشیمی ظرفیت بالایی داریم که باید از آن به نحو احسن استفاده کنیم و با توجه به شرایط موجود آماده هرنوع همکاری و تعامل برای ساخت تجهیزات، قطعه‌ها و نیازهای گوناگون شرکت‌های فعال در صنعت پتروشیمی هستیم.

پدیدار ادامه داد: باید از سرمایه‌ها و نخبگان داخلی در بخش انرژی بیشتر استفاده شود. به نظرم نخبگان بخش انرژی به نوعی فرآیند صنعت و تولید کشور هستند که باید از ظرفیت‌ها استفاده شود و بخش خصوصی در این زمینه از تمام توانایی‌های خود در مسیر توسعه اقتصادی و صنعتی کشور استفاده خواهد کرد.

عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران تصریح کرد: در تولید تجهیزات نفت و پتروشیمی می‌توانیم با 15 کشور از منطقه خاورمیانه و 12 کشور از منطقه آسیای میانه تعاملات فنی و گردش اقتصادی برقرار کنیم.

پدیدار گفت: در هر صورت ما در شرایط فعلی نه‌تنها می‌توانیم نیازمندی‌های صنعت پتروشیمی کشور را برآورده کنیم، بلکه در یک فرآیند 10 ساله می‌توانیم این تجهیزات را به خارج از کشور صادر کنیم که میلیاردها دلار درآمد ارزی نیز نصیب کشور خواهد کرد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر