بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام بیان اینکه پالایشگاه گاز ایلام یکی از پالایشگاه‎های مدرن و پیچیده کشور همراه با محصولات متنوع است، اظهار کرد: این پالایشگاه وظیفه فرآورش ترش‌ترین گاز کشور را به عهده دارد و خالص‌ترین نوع گوگرد را تولید می‌کند.
کد خبر : ۱۸۶۳۳۸

پالایشگاه گاز ایلام، یکی از پالایشگاه‎های مدرن و پیچیده کشور

به گزارش بورس نیوز، شهریار داری‌پور از فرآورش سالانه بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه ایلام خبر داد و گفت: گاز طبیعی تولیدی این پالایشگاه برای مصارف خانگی و صنعتی در استان ایلام و استان‌های غرب کشور استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه پالایشگاه گاز ایلام یکی از پالایشگاههای مدرن و پیچیده کشور همراه با محصولات متنوع است، اظهار کرد: این پالایشگاه وظیفه فرآورش ترش‌ترین گاز کشور را به عهده دارد و خالص‌ترین نوع گوگرد را تولید می‌کند.

تامین خوراک پتروشیمی ایلام؛ ماموریت بزرگ شرکت پالایش گاز ایلام

داری‌پور از دو ماموریت بزرگ این شرکت به‌منظور تامین گاز مصرفی خانگی استان‌های ایلام و غرب کشور و خوراک پتروشیمی ایلام خبر داد و گفت: این پالایشگاه به دست متخصصان ایرانی در سال ۱۳۸۰ احداث شده است و با فرآورش و تولید پایدار، ایمن، پاک و بهره‌ور گاز طبیعی، محصولاتی مانند اتان، گاز مایع خام، میعانات گازی و گوگرد را به ذی‌نفعان و مشتریان خود در زمینه صنایع مرتبط با گوگرد و گاز مایع خام عرضه می‌کند.

مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام ادامه داد: وظیفه این شرکت، دریافت گاز خام تولیدی نفت‌وگاز غرب از چاه‌های تنگ بیجار است تا پس از فرآورش، گاز طبیعی را به خط انتقال گاز غرب کشور تزریق کند. خوراک این پالایشگاه از تنگ بیجار به میزان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب در روز تامین می‌شود که از این مقدار ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب، به گاز طبیعی شهری تبدیل می‌شود.

وی افزود: اتان، گاز مایع خام و میعانات گازی تولیدی این شرکت به عنوان خوراک پتروشیمی برای تبدیل به محصولات با ارزش افزوده بالاتر به پتروشیمی ایلام تحویل داده می‌شود.

داری‌پور، درباره اقدام‌های این پالایشگاه در جهت حفظ محیط‌‌‌زیست، توضیح داد: پالایشگاه ایلام برای حفاظت از محیط‌زیست در همه سال‌های فعالیت خود اقدام‌های بسیار مهمی انجام داده است که در این زمینه می‌توان به ایجاد بیش از ۲۱ هکتار فضای سبز، خرید و نصب ایستگاه‌های سنجش محیطی، راه‌اندازی واحد تصفیه‌خانه پساب صنعتی و ایجاد جایگاه تفکیک پسماند اشاره کرد، همچنین برنامه‌های مدونی برای جلوگیری از آلودگی زیست محیطی در دستور کار قرار گرفته است که در صورت اجرا، مشکلات زیست‌محیطی باقی‌مانده رفع می‌شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران گفت:

داخلی سازی بیش از 75 درصد تجهیزات صنعت نفت

معاون اجرایی پتروشیمی ایلام گفت:

قرارگیری بویلر B واحد الفین در سرویس

سرپرست راه‌اندازی پالایشگاه خشکی طرح توسعه فاز ١٣ پارس جنوبی گفت:

آغاز تولید میعانات گازی در پالایشگاه فاز ١٣ پارس جنوبی

ارسال نظر