بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
وزیر صنعت، معدن و تجارت از خصوصی شدن دو خودروساز بزرگ کشور در سال جاری و حداکثر سال آینده خبر داد.
کد خبر : ۱۹۴۰۰۶

خصوصی شدن دو خودروساز بزرگ کشور حداکثر تا سال آینده

به گزارش بورس نیوز، رضا رحمانی درباره واگذاری دوخودروساز بزرگ ‌اظهار کرد: فرآیند واگذاری خودروسازان در سه بخش اصلی مورد توجه قرار گرفته که در بخش نخست، اموال و املاک غیرتولیدی‌شان در تهران و سایر نقاط کشور واگذار می‌شود.

وی افزود: اجرایی شدن این موضوع آغاز شده و برای سال جاری قرار است تا هر یک از خودروسازان سایپا و ایران خودرو هزار میلیارد تومان از این محل واگذاری داشته باشند و نقدینگی آن را وارد چرخه تولید کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به واگذاری شرکت‌های وابسته خودروسازان به عنوان بخش دوم موضوع خصوصی‌سازی آنها، تاکید کرد:‌ در مرحله سوم، خودِ خودروسازان واگذار می‌شوند که در این زمینه سازمان خصوصیسازی اعلام کرده که سهام دولت در خودروسازی‌ها وثیقه بوده و این درست است، اما قابل رفع است.

وی خاطرنشان کرد:‌ با اجرا شدن این موارد، منابع مالی جدیدی حاصل خواهد شد و خودروسازان با این منابع و سایر اقدامات قادر به رفع موانع تولید خواهند بود.

رحمانی در پاسخ به این سوال که آیا وثیقه بودن سهام ایران خودرو و سایپا مانعی برای واگذاری است. توضیح داد: نمی‌توان آن را مانع دانست در واقع مانعی موقت بوده و مانعی ذاتی و ماهوی نبوده و قابل حل شدن است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر