بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

هواپیمای فرسوده باعث کاهش ایمنی سفر می شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ناوگان هوایی کشور بسیار فرسوده بوده و با توجه به اینکه بیشتر این هواپیماها به صورت دست دوم خریداری شده‌اند این فرسودگی‌ها باعث کاهش ایمنی سفر خواهد شد.
کد خبر : ۱۹۴۰۰۸

هواپیمای فرسوده باعث کاهش ایمنی سفر می شود

به گزارش بورس نیوز، سیده حمیده زرآبادی درباره میزان فرسودگی ناوگان هوایی کشور اظهار کرد: قبل از خروج آمریکا از برجام اقداماتی در راستای نوسازی حمل و نقل هوایی صورت گرفت اما پس از شروع تحریم‌ها روند واردات هواپیما متوقف شد.

وی افزود: ناوگان هوایی کشور بسیار فرسوده بوده و با توجه به اینکه بیشتر این هواپیماها به صورت دست دوم خریداری شده‌اند این فرسودگی‌ها باعث کاهش ایمنی سفر خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم ادامه داد: باوجود اینکه قیمت بلیت هواپیما به صورت سرسام‌آوری افزایش یافته اما مردم هیچ خدماتی را در این زمینه دریافت نمی‌کنند حتی خدمات شرکت‌های هواپیمایی به مسافران نسبت به گذشته کمتر نیز شده است.

نماینده مردم قزوین در خانه ملت بیان کرد: هر سال که می‌گذرد وجود نقص فنی هواپیماها افزایش پیدا کرده و مسافران پول بیشتری را بابت ریسک مسافرت با این هواپیماها پرداخت می‌کنند.

وی عنوان کرد: هواپیماهایی باید به ناوگان هوایی کشور افزوده شوند که سن میانگین ناوگان را کاهش دهند، نه اینکه با خرید هواپیماهای فرسوده، سن ناوگان هوایی را افزایش دهیم.

زرآبادی گفت: مسافران دغدغه سالم رسیدن به مقصد را دارند زیرا ناوگان هواپیمایی کشور بسیار فرسوده بوده و لازم است که به طور جدی به این مهم ورود کنیم زیرا که جز مباحث شهروندی نیز محسوب می‌شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

بخش خصوصی اولویت اصلی خرید هواپیما

رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی

ارسال نظر