بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

خودروسازان تمایلی به کاهش قیمت ندارند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودروسازان تمایلی به کاهش قیمت ندارند و از افزایش نرخ چهارچرخ‌ها استقبال کرده و رضایت دارند.
کد خبر : ۱۹۴۲۶۹

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا منصوری در خصوص افزایش قیمت برخی محصولات ایران خودرو در کارخانه، اظهار کرد: خودروسازان تمایلی به کاهش قیمت ندارند و از افزایش نرخ چهارچرخ‌ها استقبال کرده و رضایت دارند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت افزود: شورای رقابت باید مجدد به پروسه قیمت‌گذاری خودرو ورود کند. در حال حاضر که نرخ ارز کاهش پیدا کرده و به ثبات نسبی رسیده، نه تنها قیمت خودرو نباید افزایش پیدا کند بلکه باید ثابت نیز بماند.

وی ادامه داد: افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان جای تعجب دارد. خودروسازان دست پیش را گرفتند که عقب نیافتند، زیرا در حال حاضر و با کاهش قیمت خودرو در بازار انتظار می‌رود براساس فرمول 5 درصد زیر بازار قیمت خودرو در کارخانه کاهش یابد اما نه تنها این امر محقق نشد بلکه بهای چهارچرخ‌ها افزایش نیز پیدا کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: قیمت آب، برق، گاز و دستمزد کارگر در ماه‌های اخیر تغییری نداشته افزایش قیمت خودرو توجیه‌پذیر نیست. مدیران خودروسازی باید به دلیل افزایش قیمت خودرو در شواری رقابت پاسخگو باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در حال حاضر سامان حمایت از مصرف کننده باید به موضوع افزایش قیمت محصولات ایران خودرو ورود کرده و از تحقق آن جلوگیری کنند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر