بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
افزایش قیمت محصولات غذایی به کمک «غشهداب» آمده و برآورد‌ها حکایت شیرین عبور از پیش بینی‌ها را بر سر زبان‌ها انداخته است.
کد خبر : ۱۹۴۳۵۲

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، شرکت «شهداب ناب خراسان» در ۳ ماهه نخست سال جاری ۳ برابر مدت مشابه سال گذشته سود شناسایی کرد که بار اصلی این امر را رشد درآمد فروش محصولات به دوش کشید.

بر این اساس، در حالی که در دوره ۱۲ ماهه سال ۹۷ درآمد ۲۰۱ میلیارد تومانی از فروش محصولات داشت، در ۴ ماهه نخست سال جاری به ۸۵ میلیارد تومان فروش دست یافت که معادل ۴۲ درصد فروش کل سال قبل است. بنابراین، می‌توان انتظار داشت در سال جاری درآمد‌های عملیاتی نسبت به گذشته رشد مطلوبی داشته باشد و باز هم شاهد صعود سود خالص این شرکت غذایی باشیم.

نکته جالب توجه رشد نرخ فروش محصولات «غشهداب» در دوره‌های اخیر است. تا سال ۹۶ رشد نرخ‌ها آرام و با شیب ملایم بود، اما در سال ۹۷ به خصوص در گروه رب، شاهد جهش بلند نرخ فروش بودیم که در ۳ ماهه نخست سال جاری نیز این روند با شدت بیشتری ادامه یافته است.

حرکت آرام، اما پیوسته در جاده خراسان / رب‌های «غشهداب» رنگین‎تر می‌شود 

«غشهداب» در بازار سرمایه نیز عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و در حالی که سال ۹۷ را با ثبت بازدهی ۷۵ درصدی به پایان رسانده بود، در مدت سپری شده از سال ۹۸ حدود ۴۹ درصد رشد قیمت داشته است.

حدود ۵۳ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی آبسیم پلاس در خصوص معاملات این سهم، موقعیت خرید را انتخاب کردند و ۴۷ درصد دیگر تمایل به فروش از خود نشان دادند.

حرکت آرام، اما پیوسته در جاده خراسان / رب‌های «غشهداب» رنگین‎تر می‌شود 

به این ترتیب، در معاملات آخرین روز کاری هفته گذشته ۸۱۷ خریدار در مقابل ۴۳۳ فروشنده صف آرایی کردند و قدرت خود را به رخ کشیدند. بنابراین، نتیجه نظرسنجی نیز در تابلوی معاملات نیز به نمایش درآمد و خریداران بیش از فروشندگان بودند.

در مدت سپری شده از سال جاری، حقوقی‌ها بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال از سهام «غشهداب» را به حقیقی‌ها واگذار کردند و در مجموع، حقوقی‌ها به سمت خروج حرکت کردند.

ارزش بازار این سهم در حال حاضر بالغ بر ۴۷۳۰ میلیارد ریال است و بخش کوچکی از صنعت محصولات غذایی را در بازار سرمایه تشکیل می‌دهد.

نگاهی به روند معاملات «غشهداب» حاکی از صعود قیمتی است که هر چند روند آرام داشته، اما رو به رشد حرکت کرده است. البته در اواسط تیر ماه یک صعود یک نفس داشت، اما پس از آن مجددا به روال قبلی خود برگشت و رشد شارپی را با کاهش یکباره جبران کرد.

 حرکت آرام، اما پیوسته در جاده خراسان / رب‌های «غشهداب» رنگین‎تر می‌شود

شایان ذکر است که «غشهداب» از ابتدای سال جاری تا به امروز بازدهی ۴۸ درصدی را نصیب سهامداران خود کردند؛ سهمی که در سال گذشته ۷۵ درصد رشد قیمت داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر