بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
معاون عملیات پالایشگاه گاز ایلام گفت: مقدار فرآورده‌های پالایشگاه گاز ایلام سال گذشته با در نظر گرفتن بهبود و اصلاح فرآیند‌های بهره‌برداری و انجام تعمیرات موثر و رفع مشکلات فنی در واحد‌های مختلف فرآیندی پالایشگاه نسبت به سال‌های پیش از آن رشد قابل توجهی داشته است.
کد خبر : ۱۹۴۳۸۰




به گزارش بورس نیوز، عابدین زرگوشی اظهار کرد: مقدار فرآورده‌های پالایشگاه گاز ایلام سال گذشته با در نظر گرفتن بهبود و اصلاح فرآیند‌های بهره‌برداری و انجام تعمیرات موثر و رفع مشکلات فنی در واحد‌های مختلف فرآیندی پالایشگاه نسبت به سال‌های پیش از آن رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: همچنین این پالایشگاه در زمینه بومی‌سازی قطعات و تجهیزات نیز گام‌های موثری برداشته، به گونه‌ای که تعداد قابل ملاحظه‌ای از قطعات یدکی تجهیزات دوار از قبیل پمپ، کمپرسور، توربین، تجهیزات ثابت و مخازن تحت فشار، فیلتر‌های فرآیندی و فیلتر‌های تجهیزات مکانیکی، مواد شیمیایی مصرفی، روغن‌های صنعتی، قطعات لاستیکی، اورینگ و قطعات یدکی شیرآلات با استفاده از توان ساخت داخل به همت شرکت‌های ایرانی با کیفیت قابل قبولی ساخته شده و با موفقیت جایگزین نمونه خارجی شده است.

زرگوشی ادامه داد: مهم‌ترین قطعات یدکی ساخته شده از سوی شرکت‌های داخلی در سال ۹۷، ساخت ماده شیمیایی مولکولارسیو، قطعات یدکی توربین‌های گازی و انواع فیلتر‌های گاز و حدود ۵۰۰ قطعه یدکی برای انواع تجهیزات مختلف بوده است.

معاون عملیات پالایشگاه گاز ایلام گفت: شناسایی شرکت‌های توانمند داخلی، اجرای مهندسی معکوس برای ساخت قطعات یدکی و نیز جایگزینی مواد شیمیایی خارجی با نمونه ساخت داخل یکی از اولویت‌های این شرکت همسو با تحقق برنامه اقتصاد مقاومتی و رونق تولید است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر