بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان

کنترل نوسانات اقتصادی با ابزارهای نوین مالی

مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان گفت: فعالان بازار سرمایه می‌توانند از طریق معرفی ابزارهای نوین مالی نقش مؤثری در کنترل نوسانات اقتصادی داشته باشند و برای این کار لازم است که همه ارکان تصمیم‌گیرنده این موضوع را باور داشته باشند.
کد خبر : ۱۹۴۵۲۸

به گزارش بورس نیوز، علی تیموری شندی، اظهار کرد: با توجه به اینکه حجم بازار مالی در حال افزایش است، حجم فعالیت‌های تامین سرمایه لوتوس پارسیان نیز رو به رشد است.

وی افزود: با توجه به ضعیف شدن ارزش ریال، حجم پول موردنیاز در اقتصاد باید چندبرابر شود که بتواند فعالیت‌ها را مثل گذشته مدیریت کند. به طور حتم حجم تامین مالی باید به طور قابل توجهی افزایش یابد. بنابراین تجهیز منابع از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز باید تقویت شود.

مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان درخصوص صندوق‌های قابل معامله نیز ادامه داد: شروع رشد این گروه صندوق‌ها در بازار با ورود صندوق اعتمادآفرین پارسیان بوده که بزرگترین صندوق از این نوع با حجم ۱۲۵۰ میلیارد تومان تاکنون بوده است. 

تیموری درباره صندوق طلا بیان کرد: نزدیک به ۸ ماه است که صندوق طلا پر شده و امکان افزایش سقف صندوق در حال حاضر وجود ندارد. حجم معاملاتی که روی این صندوق صورت گرفته معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار سکه است.

وی خاطرنشان کرد: فعالان بازار سرمایه می‌توانند از طریق معرفی ابزارهای نوین مالی نقش مؤثری در کنترل نوسانات اقتصادی داشته باشند و برای این کار لازم است که همه ارکان تصمیم‌گیرنده این موضوع را باور داشته باشند. هرچه ابزارها با پایه مالی بزرگتر شوند کنترل نوسان‌ها مؤثرتر به وقوع خواهد پیوست .

مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس ‍پارسیان توضیح داد: در تمام زمان فعالیت تامین سرمایه لوتوس ۷۳۴۰ میلیارد تومان تعهد بازارگردانی اوراق بدهی داشتیم و از ابتدای سال مالی شرکت نیز حدود ۱۴۵۰میلیارد تومان به این تعهدات اضافه شده که معادل ۲۰ درصد افزایش حجم تعهدات بازارگردانی است. در حال حاضر حجم کل تعهدات بازارگردانی ما برای اوراق بدهی معادل ۴۴۲۵ میلیارد تومان است.

تیموری شندی تاکید کرد: در حوزه تعهدات پذیره‌نویسی اوراق بدهی در حال حاضر ۶۵۶۰ میلیارد تومان تعهد پذیره‌نویسی تقبل کرده‌ایم و از ابتدای سال مالی ۹۸ معادل ۲۴۵۰ میلیارد تومان به این تعهدات اضافه شده که نشان دهنده ۳۷ درصد رشدِ حجم تعهدات پذیره‌نویسی شرکت است.

این عضو هیات مدیره تامین سرمایه لوتوس پارسیان ادامه داد: در کنار انتشار اوراق بدهی، در تعهد پذیره‌نویسی افزایش سرمایه شرکت‌ها نیز فعال هستیم که این میزان هم در کل فعالیت شرکت حدود ۸۶۰ میلیارد تومان بوده است.

وی درخصوص تعهد بازارگردانی انواع صندوق‌ها آماری به این شرح ارائه کرد: کل مانده تعهد بازارگردانی ما در حوزه صندوق‌ها در حال حاضر بالغ بر ۲۶۲۰ میلیارد تومان است. که با توجه به حجم کل صندوق‌های ETF در بازار سرمایه، رقم قابل توجهی است.

وی با اشاره به دارایی‌های تحت مدیریت این شرکت گفت: دارایی تامین سرمایه لوتوس پارسیان بیش بر ١٤ هزار میلیارد تومان و در قالب ۱۰ صندوق سرمایه‌گذاری بوده که در مقایسه با بعضی از بانک‌ها تقریبا دو برابر است.

تیموری ادامه داد: در سال قبل پرتفوی سهام دارایی ما ۳۰ میلیارد تومان بوده و در حال حاضر هزار میلیارد تومان شده است. این نشان دهنده این است که تامین سرمایه لوتوس پارسیان نقش فعال و پر رنگ در بازار سرمایه دارد.

تیموری یادآور شد: در صندوق‌های خود ۶ هزار میلیارد تومان اوراق داریم که نشان از اهمیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در تعمیق بازار بدهی دارد که می‌تواند به عمق فعالیت‌های تامین مالی بیانجامد. اخیراْ رقم‌های قابل توجهی تامین مالی از بازار سرمایه انجام می‌شود و از این نظر به رشد خوبی رسیده‌ایم.

وی با اشاره به ورود این شرکت به بورس نیز گفت: خوشبختانه حضور ما در بازار سهام خوب و پر رنگ بوده است. سهام این شرکت با ارزش ۲۰۵ تومان در بازار عرضه شد و ۴۱ تومان سود تقسیم کرد و اکنون در محدوده ۲۶۳ تومان معامله می‌شود که نشان دهنده بازده ۵۰ درصدی از زمان عرضه سهام است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۹ ماهه محقق شد؛

سود خالص ۲۷۰۰ میلیارد ریال در "لوتوس"

مدیر توسعه بازار «لوتوس» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بنگاه‌های تولیدی نیازمند جذب و تجمیع پول‌های خرد در بازارسرمایه

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

محدودیتی که گریبانگیر نهادهای مالی شد

ارسال نظر