بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
ثبت لیگ ستارگان در تقویم سازمان بین المللی نهادهای ناظر بر بازار سرمایه:

آیسکو، ایستاده لیگ ستارگان بورس را تشویق کرد

سومین لیگ ستارگان بورس امروز به فعالیت دو ماهه خود خاتمه داد در حالی که اتفاقی جدید را در فضای علمی و اقتصادی کشور رقم زد.
کد خبر : ۱۹۵۱۸۶

به گزارش بورس نیوز،آوازه بین المللی بودن سومین دوره از لیگ ستارگان بورس تا فرای مرزهای کشورمان پیچید و به گوش دست اندرکاران صنعت مالی در بازارهای مالی پیشرفته رسید.
پُل اَندروز (paul andrews) ، دبیرکل آیسکو (IOSCO) این رویداد و ابتکار عمل را بسیار مثبت ارزیابی کرد. وی خرسندی خود را از برگزاری چنین رقابتی در پیام تبریک و تشکر ویدیویی به سومین لیگ ستارگان بورس ابراز کرد.

متن پیام وی به سومین دوره از لیگ ستارگان بورس به شرح زیر است:
"سلام به همگی. من پل اندروز، دبیرکل آیسکو (سازمان بین المللی نهادهای ناظر بر بازار سرمایه) هستم.
وظیفه این سازمان، وضع استانداردهای جهانی برای نهادهای قانون گذار بازار سرمایه در سراسر جهان است.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید سازمان بورس و اوراق بهادار ایران یا "SEO " هم یکی از اعضای آیسکو است. آیسکو به دنبال تامین منافع سرمایه گذاران در بازارهای سرمایه است. به علاوه، مسائل دیگری مانند صیانت از قانونمندی بازارهای سرمایه و همچنین مدیریت ریسک سیستماتیک در حیطه وظایف این سازمان است.
آموزش سرمایه گذاران در خصوص نحوه ورود و معاملات در بازارهای سرمایه ای در صدر برنامه های کاری آیسکو قرار دارد. جا دارد در همینجا به شما برای حضور در لیگ ستارگان بورس تبریک بگویم؛ چراکه به اعتقاد من لیگ ستارگان فرصتی بسیار ارزنده و منحصر بفرد برای شما بوده است.


من می دانم در این دوره از لیگ ستارگان بورس، دانشجویان نه فقط از ایران بلکه از کشورهای سوریه، عراق، عمان و ترکیه هم حضور داشتند و این امر نشان از بین المللی شدن لیگ ستارگان بورس دارد. لذا من به سازمان بورس و اوراق بهادار ایران برای برگزاری این رویداد تبریک می گویم.


نکته قابل توجه درباره لیگ ستارگان بورس به نظر من این است که برای همه شما این امکان فراهم شد تا فضای انجام معاملات واقعی در بورس را تجربه کنید و با فضای کاری معامله گران حرفه ای بورس آشنا شوید.
نکته بسیار مهم دیگر این است که مشارکت در لیگ، طرز نگرش شما به نحوه کار در بازار سرمایه و روش های نظارت نهادهای ناظر بر بازار را متحول کرد و با مقوله های متنوعی مانند ضرورت آموزش سرمایه گذاران و ساز و کار مقررات حاکم بر بورس به طور مستقیم و عملی آشنا شدید.


برای ما در سازمان بین المللی نهادهای ناظر بر بازار سرمایه، آنچه در لیگ ستارگان ایران اتفاق افتاد بسیار مهم و با ارزش است، زیرا دستاوردهای ایران در برگزاری این رویداد دقیقاً همان چیزی است که آیسکو به دنبال تحقق و توسعه آن است.


ما همیشه درباره ضرورت صیانت از منافع سرمایه گذاران در بازارهای سرمایه می شنویم اما نکته اینجاست که این امر نیازمند آموزش است. شما در لیگ ستارگان به طور اخص این آموزش ها را به صورت عملی دریافت کردید و به نظر من بزرگترین دستاورد شما از شرکت در لیگ ستارگان بورس همین مطلب است.


وقتی ما سرمایه گذارانی داشته باشیم که آموزش دیده هستند، موفقیت در بازار فراگیر می شود و این مطلب نه فقط برای ایران، سوریه، عراق، عمان و ترکیه، بلکه برای تمامی کشورهای جهان بسیار مهم است. باید مردم را با بازار سرمایه آشنا کرد و به آنها کمک کرد تا بتوانند در طول زمان سرمایه گذاران بهتری بشوند.


شما در آینده شغلی تان ممکن است جذب شرکت های ارائه دهنده خدمات مالی بشوید یا در نهادهای ناظر بورس مشغول به کار شوید که همگی خوب هستند و فرقی ندارد چه مسیری را انتخاب می کنید.


مهم این است که این رویداد به شما ابزار مهارتی و دانش لازم برای تبدیل شدن به سرمایه گذاران موفق در بورس را اعطا کرد، فارغ از اینکه چه شغلی را در آینده برای امرار معاش انتخاب می کنید و معتقدم این موضوع یکی از مهمترین مسائل است.
همانطور که گفتم برای ما در آیسکو موضوع آموزش فعالان بورس و حمایت از سرمایه گذاران بازار سرمایه بسیار حیاتی است و با همین هدف از سه سال پیش برنامه ویژه ای در سازمان ما تحت عنوان " هفته سرمایه گذاران" راه اندازی شده که هدف آن تعیین یک هفته در طول سال به عنوان هفته دانش افزایی و آگاه سازی عمومی با ضرورت آموزش فعالان بازار سرمایه و حمایت از سرمایه گذاران است. همانطور که گفتم هدف نهایی فراگیر شدن مشارکت در بازار سرمایه برای همگان است.


این برنامه، نه فقط برای آیسکو بلکه برای نهادهای ناظر دیگر کشورها مانند سازمان بورس و اوراق بهادار ایران و کمیسیون های بورس ترکیه، عراق، سوریه و عمان فرصت مغتنمی است تا اقدامات خود در زمینه توسعه آموزش فعالان بازار سرمایه و حمایت از سرمایه گذاران را اطلاع رسانی کنند و دیگران را با موفقیت های خود آشنا سازند.


برای ما جای بسی خوشبختی است که این رویداد در دوسال گذشته برگزار شده و امسال در سومین سال آن قرار داریم و معتقدم لیگ ستارگان بورس کاملا در راستای اهداف سازمان ما و همچنین هم جهت با برنامه "هفته سرمایه گذاران" برای توسعه آموزش همگانی فعالان بازار سرمایه بوده است.


من می دانم که امروز مراسم اختتامیه لیگ ستارگان بورس است، اجازه می خواهم تا به همه شما برای شرکت در این برنامه تبریک بگویم و معتقدم آموخته های این رویداد در تمام طول عمر همراه شما خواهد ماند.
بیاموزید و رشد کنید.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر