بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
کمباین‌های این شرکت در زمین تجدید ارزیابی؛

آیا خاطره «تپکو» در «تکمبا» تکرار می‌شود

بهبود شرایط فروش در «کمباین سازی ایران» در کنار بحث و حرف تجدید ارزیابی دارایی ها، نگاه‌ها را به این سهم معطوف کرده است.
کد خبر : ۱۹۵۱۲۱

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم) بورس نیوز، شرکت «کمباین سازی ایران» پیش بینی کرده در دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۸ موفق به تحقق ۱۱۷ میلیارد تومان درآمد فروش شود.

برداشت سود از مزارع فروش

تا دوره ۵ ماهه نخست، با فروش ۷۱ میلیارد تومان از انواع محصولات، توانسته ۶۱ درصد از این رقم را پوشش دهد. همان‎گونه که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید، درآمد فروش در مدت گذشته از سال جاری بیش از سال قبل بوده است. بنابراین، در صورتی که شرایط فروش به همین شیوه پیش رود، تحقق ارقام بسیار بالاتر درآمد کاملا محتمل و در درسترس است.

خاطره «تپکو» در «تکمبا» تکرار می‌شود؟

نمایش واقعیات در نظرسنجی

در نظرسنجی آبسیم پلاس، ۵۳ درصد از رأی دهندگان موضع خرید را انتخاب کردند و ۴۷ درصد دیگر به قرارگیری در سمت عرضه تمایل بیشتری نشان دادند.

خاطره «تپکو» در «تکمبا» تکرار می‌شود؟

در معاملات چهارشنبه هفته گذشته که نظرسنجی انجام گرفت، ۱۶۱ خریدار در برابر ۱۱۵ فروشنده قرار گرفتند که ۲ حقوقی فروشنده و یک حقوقی خریدار این سهم بودند. بنابراین، نتیجه نظرسنجی درست از آب درآمد و تعداد خریداران بیش از فروشندگان بود.

تجدید ارزیابی، خیلی دور خیلی نزدیک

یکی از علل اقبال به سهام این شرکت، شایعه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها است؛ موضوعی که در مجمع عمومی عادی سالیانه مطرح و اجرای آن منوط به توانایی استفاده از معافیت مالیاتی شد.

آخرین افزایش سرمایه «تکمبا» از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها در تاریخ ۲۶ شهریور ماه سال ۱۳۹۳ در مجمع تصویب شد و ۷ دی ماه همان سال به ثبت رسید. بنابراین، تا پایان دوره ۵ ساله قانونی جهت تجدید ارزیابی مجدد، هر چند اندک اما؛ هنوز زمان باقی است.

از نظر جغرافیایی دو شرکت «کمباین سازی ایران» و «هپکو اراک» در همسایگی دیگر قرار دارند. سال گذشته «تپکو» به سبب این که مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت بود، از معافیت مالیاتی استفاده و زمین‌های خود را تجدید ارزیابی کرد و افزایش سرمایه سنگینی را انجام داد.

بنابراین، می‌توان چنین گفت که مبلغ ارزش‌گذاری زمین‌های «تکمبا» رقمی در حدود «تپکو» خواهد بود.

چرا که «تپکو» به فاصله ۵ سال از آخرین تجدید ارزیابی زمین‌های خود، اقدام به افزایش سرمایه مجدد از این محل به میزان ۱۸۷۹ میلیارد تومان کرد. در واقع، همین شرایط در «تکمبا» نیز مشاهده می‌شود و پس از ۵ سال، قطعا قیمت زمین‌ها رشد قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
۱۸آبان تاریخ تکرار دورهمی غول صنعتی اراک؛

پای خصوصی‌سازی در "هپکو"

این پتروشیمی در حاشیه امن؛

«شیراز» شعر سودآوری سرود

«بپاس» صدرنشین ذخیره سازی؛

سود «بیمه ها» بیمه نیست

ارسال نظر