بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز:

جوسازی خریداران به ضرر بازار تمام شد

بازار یکپارچه قرمز پوش امروز نوید اصلاح جزئی روند معاملات و تنزل قیمت‌ها را به سهامداران می‌دهد.
کد خبر : ۱۹۵۲۲۸

جوسازی خریداران به ضرر بازار تمام شد

حسن قاسمی، مدیرعامل کارگزاری آینده‌نگر خوارزمی به بورس نیوز گفت: طی چند روز اخیر بازار رشد زیادی داشته و در این میان بیشترین سهم، مربوط به شرکت‌های کوچک بود.


وی ادامه داد: سهامداران این شرکت‌ها عمدتاً دلیل خرید خود را نمی‌دانستند و بر اساس جوسازی‌ها اقدام کرده بودند. سهمی که دیروز در صف خرید بود امروز ناگهان در صف فروش قرار دارد و این امر از اشتباه سهامداری نشات می‌گیرد که هدفمند و بااطلاع به خرید نپرداخته است.


این کارشناس بازار سرمایه به میزان دوام شرایط اشاره داشت و افزود: شرایط طبیعی است و پیش‌بینی می‌شود تا دو روز دیگر بازار روند عادی خود را طی کند.


تأثیر عوامل سیاسی بر بازار
قاسمی در خصوص مسائل سیاسی پیش‌آمده عنوان کرد: خوش‌بینی‌های ایجادشده، به لحاظ روانی و حقوقی امری تأثیرگذاری بود، اگر مشکلی وجود داشت نرخ دلار به‌عنوان یک شاخص هوشمند در امور سیاسی جهش پیدا می‌کرد که چنین مسئله‌ای را شاهد نبودیم.


مدیرعامل کارگزاری آینده‌نگر خوارزمی در پایان به دیدار امروز ظریف و تأثیر آن بر بازار اشاره کرد و گفت: این دیدار می‌تواند به‌نوبه خود تأثیرگذار باشد، اما عامل اصلی قرمز پوش شدن بازار نیست.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز خبر داد:

تسهیل سرمایه‌‌گذاری با چاشنی تقویت نظارت

سعید زرندی معاون وزیر صنعت در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اعلام کرد:

بازارسرمایه جایگزین مناسبی برای بانک‌ها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
جانباز
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲
با سلام این تصمیم باعث رکود بازار وکاهش معاملات وخروج نقدینگی از بازار سرمایه خواهدشد زیرا سهام بنیادی وشرکتهای بزرگ قدرت جذب نقدینگی را ندارد