بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
کارشناس بازار سرمایه:

معمولا نقدینگی هوشمند است

کارشناس بازار سرمایه گفت: معمولا نقدینگی هوشمند بوده و به سمت بازاری می‌رود که سود خوبی را نصیب خود کند، از این رو با توجه به وضعیت فعلی بازار سرمایه و نیز رکود سنگینی که بر سایر بازار‌ها از جمله مسکن، ارز، خودرو و طلا حاکم بوده، بازار سهام از ظرفیت لازم برای جذب این نقدینگی برخوردار است.
کد خبر : ۱۹۵۴۸۳

معمولا نقدینگی هوشمند است

به گزارش بورس نیوز، منصور کریمی در خصوص تداوم رشد شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها در روز‌های گذشته اظهار کرد: تا زمانی که نقدینگی در بازار سرمایه حضور داشته باشد، شرایط فعلی این بازار ادامه خواهد داشت.

وی افزود: رکود حاکم بر سایر بازار‌ها از جمله عوامل اصلی این اتفاق است که نمود بارز آن را می‌توان در افزایش کد‌های معاملاتی بورس به بیش از ۱۱ میلیون کد معاملاتی مشاهده کرد.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: معمولا نقدینگی هوشمند بوده و به سمت بازاری می‌رود که سود خوبی را نصیب خود کند، از این رو با توجه به وضعیت فعلی بازار سرمایه و نیز رکود سنگینی که بر سایر بازار‌ها از جمله مسکن، ارز، خودرو و طلا حاکم بوده، بازار سهام از ظرفیت لازم برای جذب این نقدینگی برخوردار است.

وی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم و اثرگذار بر بازار سهام در سال جاری مذاکرات سیاسی بوده که جو روانی مثبتی در این زمینه وجود دارد. از این رو با توجه به این که در صورت رسیدن به توافق قیمت ارز کاهش می‌یابد، این موضوع تاثیر منفی خود را بر سایر بازار‌ها مثل بازار خودرو، مسکن و طلا خواهد گذاشت.

کریمی گفت: بنابراین تنها بازاری که از این موضوع در کوتاه مدت اثر مثبت می‌پذیرد بازار سرمایه است و این روز‌ها شاهد این موضوع هستیم که بخشی از رشد شاخص بورس و قیمت‌ها بر پایه این موضوع استوار است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر