بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
رییس هیات مدیره انجمن های هلدینگ های ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اعلام کرد:

تاثیر مدیر فعلی فرابورس در آشنایی جامعه پولی کشور با این بازار

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران گفت: مدیرعامل فرابورس ایران در سال‌های اخیر زحمات زیادی در راستای توسعه و آشنایی جامعه پولی وبازارسرمایه کشور با قابلیت‌های این بازار، انجام داده است.
کد خبر : ۱۹۵۴۹۱

سید حامد واحدی رییس هیات مدیره انجمن های هلدینگ های ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز گفت: دستورالعمل جدید اصلاح بازار پایه تاثیر مثبتی برای این بازار به همراه نخواهد داشت، زیرا شرکت‌های فعال در این بازار در بورس پذیرفته نشده اند.


وی ادامه داد: افراد زیادی با امضای بیانیه ریسک، سهامدار این شرکت‌ها می‌شوند، اما نظارت‌های اعمال شده مانعی برای توسعه این بازار محسوب می‌شوند.


واحدی با بیان اینکه بازارپایه براساس قوانین برنامه پنجم توسعه تشکیل شده است، افزود: باید زمینه برای فعالیت شرکت‌های حاضر در بازار پایه فراهم شود و از سویی دیگر سازمان بورس و فرابورس نیز باید نظارت دقیق بر این شرکت‌ها اعمال کنند که سفته بازان قادر به فعالیت در این بازار نباشند، اما در نظر گرفتن قوانینی از جمله اختصاص یک روز در هفته به کشف قیمت سهم‌ها مانعی برای توسعه بازار محسوب می‌شود و موجبات کاهش انگیزه سهامداران را نیز فراهم می‌کند.


واحدی افزود: بازار پایه نیز مانند دیگر بازار‌ها می‌توانست مانعی برای سفته بازی باشد، اما این امر نیازمند اعمال تغییراتی در این بازار است.


عضو سابق کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران با اشاره به استعفای مدیرعامل فرابورس ایران، گفت: مدیرعامل این شرکت در سال‌های اخیر زحمات زیادی در راستای توسعه و آشنایی جامعه پولی وبازارسرمایه کشور با قابلیت‌های این بازار، انجام داده است.


وی ادامه داد: در سال‌های اخیر آقای هامونی عملکرد مثبتی از خود در فرابورس ایران برجای گذاشته اند بنابراین امیدواریم که به فعالیت خود در این زمینه ادامه دهند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
عضو هیات مدیره فرابورس ایران در گفت وگو با بورس نیوز؛

اصلاح بازار پایه، درخواست فعالان بازار سرمایه بود

عضو هیات مدیره فرابورس ایران در گفت وگو با بورس نیوز؛

اصلاح بازار پایه، درخواست فعالان بازار سرمایه بود

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴
ایا قوانین جدید هم د راستای همان کارهای مثبتشه که در عرض س روز 30 درصد ضرر کردیم