بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴
عضو هیات مدیره فرابورس ایران در گفت وگو با بورس نیوز؛

اصلاح بازار پایه، درخواست فعالان بازار سرمایه بود

عضو هیات مدیره فرابورس ایران گفت: بسیاری از فعالان بازار اعتقاد داشتند که باید درخصوص بازار پایه تمهیدات جدیدی در نظر گرفته شود بنابراین؛ اصلاح بازار پایه یک خواست شخصی و سلیقه ای نبوده است.
کد خبر : ۱۹۵۵۳۲

علی نقوی عضو هیات مدیره فرابورس ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز گفت: بازار پایه براساس الزامات قانونی و با هدف تسهیل نقدشوندگی سهام شرکت‌هایی که از شفافیت پایینی برخوردار هستند، تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در دو سال اخیر سهام های فعال در این بازار، نوسانات قیمتی بسیار زیادی را تجربه کردند، افزود: این امر موجی از اعتراضات را در میان فعالین این بازار مخصوصا سهامداران خرد برانگیخت.

نقوی با اشاره به اینکه سیگنال فروشی هایی که در شبکه های مجازی انجام می شود طعم این بازار را برای تازه واردها تلخ می کند، افزود: براساس اطلاعات غیر مستندی که در فضای مجازی منتشر می شود ممکن‌است سهامداران، سهام شرکت‌هایی که دارای ارزش نیستند را با بالاترین نرخ خریداری کنند و ضررهای هنگفتی را به واسطه تبعیت از سینگال های فضای مجازی تجربه کنند به همین دلیل این بازار نیازمند اصلاحات بود.

عضو هیات مدیره فرابورس ایران با بیان اینکه اصلاحات جدید بازارپایه در راستای بهبود و افزایش میزان شفافیت این بازار انجام شده است، افزود: این اصلاحات توسط نهادهای مختلفی از جمله سازمان بورس، کانون کارگزاران و فرابورس بررسی شده و در خرداد ماه نیز اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه انجام و سپس نظرات فعالان بازار در خصوص اصلاحات جدید اعمال شد.

وی با اشاره به اینکه اصلاحات دستورالعمل بازار پایه  در اواخر سال 97 از سوی فرابورس ایران انجام شد، گفت: براساس اطلاع رسانی‌های انجام شده مقرر بود این دستورالعمل پس از 70 روز کاری و  در خردادماه انجام شود اما با این وجود و با شنیدن نظرات فعالان بازار بازنگری‌های لازم در این خصوص انجام شد.

نقوی با تاکید براینکه زمان بندی های مناسب برای اجرای این دستورالعمل تعیین شده بود، افزود: دامنه نوسان از مثبت و منفی 10 درصد تبدیل به یک حراج 6 درصدی در هفته شده و در طول هفته نیز براساس قیمت پایانی حراج دامنه نوسان 3 درصد تعیین شده است.

عضو هیات مدیره فرابورس ایران خاطرنشان کرد: به طور معمول روند تهیه و تصویب مقررات بدین صورت هست که ابتدا از سوی هیات مدیره بورس مربوطه  پیشنهاد به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال و سپس در سازمان بورس مورد بررسی قرار می گیرد و در این حین نیز نظرات کارشناسان دریافت  می‌شود.

نقوی با تاکید براینکه بازار پایه از ریسک زیادی به دلیل شفافیت پایین اطلاعات مالی شرکت ها  برخوردار است،افزود: بخشی از هجمه های وارده از سوی سیگنال فروشانی انجام می شود که در فضای مجازی بدون اخذ هیچ گونه مجوزی خبرهای نادرستی را به مردم منتقل می کنند.

نقوی ادامه داد: متاسفانه با وجود تاکید زیاد مسئولین در خصوص مراجعه فعالان بازار به سامانه کدال باز هم عده ای به دلیل ناآگاهی براساس اطلاعات موجود در شبکه های مجازی اقدام به فعالیت در بورس می کنند.

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲
آقا این قانون و زمان بندیش اصلا خوب، فقط بهم بگین چرا همش صف فروشه...؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷
یا خودتونو زدین کوچه علی چپ یا سهامداران رو خ فرض کردین همه با اصلاح بازار پایه موافق بودن و هستنن فقط نحوی اجرا و زمانبندی و درصد بندی اون افتضا بود باید اشتباه رو قبول کرد و از سهام دارن دلجویی شود مثل این میمونه راننده انبو لانس برای نجات مریض و بموقه رسیدن به بیمارستان ده ها نفر رو وسط راه بکشه و زیر بگیره
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶
شماها مگه .... تشریف دارید؟
خودتون در بالاتریت قیمت فروختید و رفتید حالا مردم بد بخت را درگیر کرده اید با این قوانین من در آوردی مسخره تون....
چرا دو سال قبل جلوی ایجاد این حباب را نگرفتید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸
شما خودتان را مسلمان می دانید؟ اصلا مسلمانی به کنار ، شما شرفات ایرانی دارید؟ چقدر راحت دروغ می گوئید ؟ از آخرت و عاقبت خود نمی ترسید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
متاسفم براتون بابت آین گزارشهای که فقط مدیران رو میچسبه، بورس نیوز بی خاصیت و ترسو
به کی بگیم درکمون کنه
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
آخه چرا این مسئولین نمیفهمند. کسی مخالف شفاف سازی نیست کسی مخالف اجرای قوانین پایه نیست.
حرف ما اینه چرا نبستید معاملات رو. چرا یک هفته است ما دار و ندارمون رفته به باد.
آخه کجای دنیا این کار رو با سهامدار میکنند.
ایران
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
سفته بازان واقعی همین مدیران سازمان بورس هستند. یک سازمان پیدا بشه و حساب دوستان و اقوام مدیران بورس را تحقیق کنه و ببینند چطوری با همین رانت بازیها هزاران میلیارد تومان پول به جیب زدن. همین آقا را ببینید چقدر خندان و خوشحاله. علتش اینه که قبلا اقوام و دوستانش را از بازار پایه خارج کرده و رفتند بازار اول. بعد اومدن ابلاغیه مزخرف بازار پایه را ابلاغ کردن و همه هجوم بردن سمت بازار اول. خون آشام به اینها میگن. حالا که بازار پایه را خراب کردن، دوباره خودشان جمع میکنن. خون آشامهای کثیف بی ناموس بی شرف حرام خور. سزای کارهاتون را خواهید دید. خانواده هاتون سر سفره حرام هستن. عاقبت اونها را هم خواهیم دید.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
پرداخت سود شرکت ها توسط سجام خواست فعالان بازار
فعال قدیمی بازار سرمایه
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
جالبه شما هم همش نظرات موافق این قانون افتضاح بازار پایه رو منعکس می کنید . یعنی از بین این همه فعال بازار سرمایه یا مسئولین کسی نبود که مخالف این قوانین باشه؟ یا نظر و پیشنهاد و انتقاد دیگری داشته باشه ؟ یا اینکه با خبر رانتی که از قبل داشتند همگی سودهای چند صد درصدی شون رو بردند و به سهامداران خرد تازه وارد قالب کردند و در رفتند و حالا شما مدافع حقوق سهامداران .
امیر
Netherlands
سه‌شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
حرف خود شما در خرداد ماه ،،، مگر قرار نبود از بازار قرمز شروع شود ، اجرای یکباره قولنین برخلاف قول های داده شده
میترا صالحی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
ایشالا رییسی به فسادهای تو و اربابانت هم رسیدگی میکنه قبل از ابلاغ قانون به کله گنده ها گفتید خالی کنند لعنت به تو و هامونی و اون شاپور محمدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
شما خودتون آخر ....... هستین
سود از بازار پایه به جیب زدین حالا نوبت بازار بورس
وگر نه اجرای قانون اینقدر طولش نمیدادین
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
متاسفانه گوش شنوایی نیست.... مسلمان مال و جان مردم احترام دارد.... اگر اجرای این قانون خوب است در نحوه اجرا سلیقه به خرج میداد که به این افتضاهی آسیب نزند .... کو مویریت متاسفم
تیزبین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴
مسلما این توطئه ای از قبل تعیین شده هست که نقدینگی مردم را بسوزانند.مگر نه اینکه رئیس قبلی بانک مرکزی دستور داد بانکها سودهایشان را تبدیل به ضرر کردند و سهامشان در جا 50درصد اقت کرد. یا خودروسازها را وادار کردند خودرو را به قیمت پارسال بدون افزایش قیمت به دلالان تحویل دهد که هنوز هم ادامه دارد و باعث زیان 20.000 میلیارد تومنی دو خودرو ساز تابحال شده که هنوز هم در حال زیاد شدن زیان هستند. قانون یکشبه بازار پایه هم درجا 30درصد دارایی مردمو دود کرد. سال قبل 4 برابر شدن نرخ دلار درجا دارایی همه مردمو درجا کلی سوزوند و این داستان ادامه دارد.....
امیر
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵
گیریم که این قانون جدید بازاره پایه خوب اصلا .اول که باید وقتی میخواستن این قانونه شروع کنن باید جلو نمادهارو میبستند که مردم ضرر نکنن حالا چه اسراری بود که چهارشنبه سیزدهم جلو نمادهارو ببندین اخه مرتیکه چرا مردمو به خاک سیاه نشوندی خدا ... کنه به حق این مردم مظلوم