بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس‌نیوز:

رشد‌های حبابی و صدمات جبران‌ناپذیر به بورس

سهم‌های کوچک با وجود مسائلی همچون افزایش سرمایه، رشد زیادی را تجربه کرده و در خصوص تداوم این رشدها، تردید‌هایی شکل گرفته اما پیش‌بینی می‌شود از این میزان شتاب و رشد طی معاملاتی آتی بازارسرمایه کاسته شود و برخی سهم‌ها با افت مواجه شوند.
کد خبر : ۱۹۵۷۶۳

رشد‌های حباب گونه، صدمات جبران ناپذیر به بازار سرمایه وارد می‌کند

علیرضا قدرتی کارشناس بازارسرمایه در رابطه با رشد قیمت سهام شرکت‌های کوچک در بورس و فرابورس به خبرنگار بورس نیوز گفت: مدیریت، کنترل بازار پایه و رشد حباب گونه و بیش از حد بسیاری از سهم‌های بازار پایه دلیل براین شد که سهامداران نسبت به خروج از این بازار و ورود به دیگر بخش‌های سهم‌های دیگر اقدام کنند.

وی ادامه داد: سهم‌های کوچک با وجود مسائلی همچون افزایش سرمایه، رشد زیادی را تجربه کرده و در خصوص تداوم این رشدها، تردید‌هایی شکل گرفته اما پیش‌بینی می‌شود از این میزان شتاب و رشد طی معاملاتی آتی بازارسرمایه کاسته شود و برخی سهم‌ها با افت مواجه شوند.
 
این کارشناس بازار سرمایه افزود: از سوی دیگر باید توجه داشت که انتظار درستی نیست که سهام بزرگ در شرایط فعلی با رشد همراه شود اما سهام کوچک رشدی نداشته باشد و بالعکس؛ بازار‌سرمایه باید با توجه به متغیر‌های اساسی و اصولی که بر بازار حاکم است توأمان رشد یا کاهش را تجربه کند و مهم‌ترین متغیر در این امر میزان فروش و سودآوری شرکت هاست.
 
وی تصریح کرد: در برخی سهم‌ها شایعات اخبار و ورود نقدینگی و جریان‌های نقدینگی خاص مشاهده شد که عامل رشد آن‌ها نیز بود؛ نکته مهم در این شرایط که ورود سرمایه مردم به بازار سرمایه در حال افزایش است، اقدام مسئولان و واکنش به رشد حباب گونه برخی سهم‌های کوچک است؛ اگر جلوی رشد‌های حباب گونه گرفته نشود در دراز مدت صدمات جبران ناپذیری به بازار سرمایه وارد خواهد شد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
چند نکته برای سهامداران بازار پایه؛

حراج با محدودیت تلفیق می‌شود

چند نکته برای سهامداران بازار پایه؛

حراج با محدودیت تلفیق می‌شود

ارسال نظر