بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
کارشناس بازارسرمایه در گفتگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

خاطره‌سازی شاخص در بین التعطیلین!

پول جدید توسط حقیقی‌ها در حال ورود به بازار است. در ماه‌های اخیر، درخواست صدور کد‌های معاملاتی توسط حقیقی‌ها به شدت افزایش داشته و ورود تازه وارد‌ها به معنای ورود نقدینگی جدید به بازار است..
کد خبر : ۱۹۵۹۱۰

خاطره سازی شاخص در بین التعطیلین!

 

به گزارش بورس نیوز، در حالی که بسیاری انتظار یک روز کسل کننده در روز پایانی هفته و بعد از دو روز تعطیل را داشتند؛ بازار سرمایه همچون کودکی پرانرژی با پرش ۳۱۳۴ واحدی (تا این لحظه از معاملات) همگان را غافلگیر کرد. این غافلگیری دلچسب همراه رخت سبز خوشرنگ بر تن اکثر نمادهای خودرویی، پالایشی، بانکی و... بود. با توجه به اینکه در هفته های قبل بعضی تحلیلگران صحبت از فتح قله ۳۰۰ هزار واحدی می کردند، باید دید این نقطه، نقطه اصلاح بازار است یا رشد بازار کماکان ادامه دارد.

خاطره سازی شاخص در بین التعطیلین!

محمد کفاش پنجه شاهی مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام در گفت و گو با بورس نیوز در خصوص رشد دلچسب بازار سرمایه بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی بازار سرمایه و استقبال حقیقی ها از بازار سرمایه، به نظر می رسد روند مثبت و صعودی بازار سرمایه ادامه خواهد داشت؛ ولی میزان شیب رشد قابل پیش بینی نیست.

وی افزود: روند مثبت بازار سرمایه تحت تاثیر چند عامل قرار دارد و اخبار سیاسی مثبتی همچون خبر مربوط به اخراج جان بولتون نیز در رشد امروز بازار سرمایه اثرگذار بوده است. البته پول جدید توسط حقیقی ها در حال ورود به بازار است. در ماه های اخیر، درخواست صدور کدهای معاملاتی توسط حقیقی ها به شدت افزایش داشته و ورود تازه واردها به معنای ورود نقدینگی جدید به بازار است.

این کارشناس بازار سرمایه در معرفی گزینه های برتر برای سرمایه گذاری گفت: سهم برخی شرکت ها در این مدت رشد قیمت زیادی داشته و پرریسک ارزیابی می شود. بهتر است سهامداران به تحلیل صورت های مالی، نسبت P بر E، ارزش ذاتی و همچنین نقدشوندگی سهم توجه داشته باشند. برخی نمادها چند برابر ارزش NAV معامله می شوند و این، منطقی نیست. حباب قیمت در سهم های کوچک و زیان ده، نگران کننده است.

وی افزود: در مقابل بعضی سهم های بزرگ و بنیادی بازار با نسبت های P بر E پایین، از رشد بازار جا مانده اند و پتانسیل رشد دارند. ضمن اینکه این سهم ها، نقدشوندگی بالایی هم دارند و سرمایه گذاران تازه وارد هنگام فروش، با مشکلی مواجه نخواهند شد.

کفاش در خاتمه تصریح کرد: امیدواریم سهامداران تازه وارد از تجربیات کارشناسان بازار سرمایه هم استفاده کنند تا در آینده، دچار مشکل نشوند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد: 

«حباب» آدرسی غلط به سرمایه‌گذاران بورس

عضو هیات مدیره کانون کارگزاران بورس در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

راهکاریی برای حفظ نقدینگی در بازار

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز؛

از سهم‌های غیر ارزنده دوری کنید

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

شرایط سیاسی مهم‌ترین عامل افت کارگزاری‌ها

ارسال نظر