بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
وزیر اقتصاد گفت: افزایش عمق بازار سرمایه از دستاورد‌های مثبت اقتصاد کشور در یک سال گذشته بوده و حجم گسترده‌ای از میزان نقدینگی در اقتصاد ممکن است زمینه ایجاد مشکلاتی در کشور را ایجاد کند که این میزان با بازار سرمایه قابل کنترل است.
کد خبر : ۱۹۵۹۲۵

افزایش عمق بازار سرمایه دستاورد‌ مثبت اقتصاد کشور

به گزارش بورس نیوز، فرهاد دژپسند در خصوص بازار سرمایه اظهار کرد: افزایش عمق بازار سرمایه از دستاورد‌های مثبت اقتصاد کشور در یک سال گذشته بوده و حجم گسترده‌ای از میزان نقدینگی در اقتصاد ممکن است زمینه ایجاد مشکلاتی در کشور را ایجاد کند که این میزان با بازار سرمایه قابل کنترل است.

وی افزود: ورود نقدینگی به بورس از جمله راه‌هایی است که می‌تواند به بخش تولید کمک کند و در یک سال گذشته تمرکز خاصی بر روی این سیاست وجود داشت و تاکنون این اقدام موفق بوده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: دولت تلاش دارد که زمینه‌های لازم برای واگذاری دارایی‌های خود و بانک‌ها را مهیا کند تا به این وسیله فعالان بورس با تنوع بیشتری در معاملات مواجه شوند.


دژپسند بیان کرد: بازار ارز به عنوان بازاری با ریسک بالا تلقی می‌شود و رشد بورس، مانع ورود سرمایه‌ها به این بازار‌ها می‌شود..

وی بیان کرد: افزایش قابل توجه درآمد‌های مالیاتی و رعایت حال بنگاه‌های اقتصادی از مواری است که باید در سال جاری مورد توجه قرار بگیرد. بنگاه‌های اقتصادی در شرایطی هستند که اگر به آن‌ها فشار زیادی وارد شود، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند.

وزیر اموراقتصادی و دارایی ادامه داد: درآمد‌های مالیاتی در پنج ماه ابتدایی سال جاری بیش از سه درصد رشد داشته و در حال حاضر نیز تلاش می‌شود که حقوق قانونی افرادی را که به دنبال فرار از پرداخت مالیات هستند از آن‌ها گرفته شود که و در این زمینه موفق بودیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
از سوی وزیر اقتصاد انجام شد؛

انتصاب رئیس جدید سازمان خصوصی‌سازی

از سوی وزیر اقتصاد انجام شد؛

انتصاب رئیس جدید سازمان خصوصی‌سازی

ارسال نظر