بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
این شرکت در ساحل ارز لنگر انداخت؛

سرفصل‌هایی مبهم در صورت‌های مالی «حکشتی»

شاید تفکیک درآمد‌های شرکت‌های زیر مجموعه «حکشتی» به نوعی احتیاط در مورد ماهیت فعالیت‌های شرکت کشتیرانی و شرایط تحریمی است.
کد خبر : ۱۹۶۳۹۴

سرفصل‌هایی مبهم در صورت‌های مالی «حکشتی»

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، با وجود تعدیل مثبت ۱۷۷ درصدی سودآوری شرکت «کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران» در سال مالی ۱۳۹۷ اما؛ نکات مبهم در صورت‌های مالی این شرکت (که شاید دلایلی خاص هم داشته باشد) به چشم می‌خورد.

از مجموع بیش از ۶.۰۱۶ میلیارد ریال جمع کل درآمد‌های این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸، بیش از ۴.۸۹۶ میلیارد ریال مربوط به درآمد‌های ناشی از سود سرمایه گذاری‌ها است که توضیحات این درآمد تنها در یک جمله خلاصه شده است. البته با مطالعه صورت‌های مالی حسابرسی شده سال مالی ۱۳۹۷ نیز با این نوع شناسایی درآمد مواجه می‌شویم.

سرفصل‌هایی مبهم در صورت‌های مالی «حکشتی»

علی رغم این موضوع که شاید تفکیک درآمد‌های شرکت‌های زیر مجموعه این شرکت بورسی به نوعی احتیاط در مورد ماهیت فعالیت‌های شرکت کشتیرانی و شرایط تحریمی است، با این حال عدم توضیح این تفکیک از ابهامات اصلی سرمایه گذاران و سهامداران «حکشتی» است.

در مجموع از ۸۰.۴۹۷ میلیارد ریال درآمد‌های گروه در سال مالی ۱۳۹۸، سود ناخالصی ۷.۲۵۳ ریالی نصیب این شرکت‌ها شده است که بخش عمده‌ای از آن را می‌توان به عنوان اصلی‌ترین منابع سود سرمایه گذاری شرکت اصلی دانست.

سود محقق شده شرکت «کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران» به ازای هر سهم ۲۴۲ ریال است که به نظر می‌رسد شناسایی سود‌های غیرعملیاتی تسعیر ارز در زیر مجموعه‌های این شرکت نقش موثری را بر عهده داشته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در دوره یک ماهه بهمن رخ داد؛

ارزش بازار ۲۰ هزار میلیارد ریالی "حکشتی"

رشد ۱۷۷درصدی سودآوری «حکشتی»در سال ۱۳۹۸؛

سود با قیمت فعلی «هیچ» تناسبی ندارد

در ۱۲ ماهه صورت گرفت؛

«حکشتی» و رشد سود ۱۷۸درصدی

«تنوین» و «حکشتی» دست به ماشه هستند؛

سبد کدام شرکت‌ها سنگین‌تر است؟

ارسال نظر