بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
سهامداران این بانک خوش‌بین باشند؛

حرکت «وتجارت» از مدار منفی به مثبت

بررسی‌ها نشان می‌دهد که وضعیت عملکرد بانک تجارت رو به بهبود و تعداد تسهیلات افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۹۶۶۷۷

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، «بانک تجارت» در ۵ ماهه نخست سال جاری ۶۷۶۳ میلیارد تومان درآمد از محل تسهیلات اعطایی کسب کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد نشان می‌دهد. از سوی دیگر، ۶۸۰۹ میلیارد تومان سود سپرده‌های سرمایه گذاری پرداخت کرد که از این منظر نیز نسبت به گذشته افزایش کمتری داشته و ۱۹ درصد رشد را شاهد هستیم.

همان‌طور که در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید، سود تسهیلات اعطایی تنها در خرداد ماه با افت نسبت به همان ماه در سال ۹۷ همراه بوده و عملکرد بهتری در دیگر ماه‌ها نسبت به گذشته داشته است.

حرکت «وتجارت» از مدار منفی به مثبت

سطح سود سپرده‌های سرمایه گذاری این بانک در سال جاری بیشتر از گذشته بوده که البته شیب صعودی شدید ملاحظه نمی‌شود.

حرکت «وتجارت» از مدار منفی به مثبت

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که تراز درآمدی «وتجارت» به مدار مثبت بازگشته است و کورسویی از امید را در دل سرمایه‌گذاران روشن کرده است. در حالی که تراز درآمدی بانک در ابتدای سال منفی ۷۰۲ میلیارد تومان بود، با رشد قابل توجه، در مرداد ماه به مثبت ۳۵۹ میلیارد تومان رسید.
شایان ذکر است که «بانک تجارت» با جذب حدود ۲۹۲ هزار میلیارد تومان سپرده در مرداد ماه، میزان کل سپرده‌های جذب شده تا پایان مرداد ماه ۹۸ را به رقم جالب توجه ۱ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۹۵۳ میلیارد تومان رساند.

در آن سو، مبلغ ۸۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات در پنجمین ماه سال اعطا کرد و جمع کل تسهیلات اعطایی در سال جاری را به ۱۳۰ هزار و ۶۵۳ میلیارد تومان رساند.

به این ترتیب، می‌توان چنین گفت که نسبت تسهیلات اعطایی به سپرده‌های «وتجارت» در مرداد ماه ۹۸ حدود ۳۱ درصد است. این در حالی است که در فروردین ماه این نسبت ۳ درصد بود. بنابراین، می‌توان گفت وضعیت عملکرد این بانک رو به بهبود است و تعداد تسهیلات افزایش یافته است.

به این ترتیب، انتظار می‌رود در دوره‌های آتی شاهد رشد بیشتر درآمد‌های «وتجارت» باشیم و با توجه به افت ۹۰ درصد زیان در گزارش ۳ ماهه نخست سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، خوش‌بینی به صورت‌های مالی دوره ۶ ماهه گسترش یافته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر