بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
رئیس کل بانک مرکزی گفت: بدهی‌های شرکتی در حال افزایش بوده و اگر این مساله ادامه پیدا کند در سال ۲۰۴۰ بدهی‌ها نسبت به تولید ناخالص جهان تقریبا ۵۰۰ درصد بیشتر شده و افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.
کد خبر : ۱۹۶۷۸۶

بدهی‌های شرکتی در حال افزایش است

به گزارش بورس نیوز، عبدالناصر همتی در خصوص کنفرانس بین‌المللی بانکداری در کشور کویت اظهار کرد: کنفرانس خوبی بود و من به دعوت رییس کل بانک مرکزی کویت که دو هفته پیش انجام شد در این جلسه شرکت کردم تا هم از نزدیک با مباحث سمینار آشنا شوم و هم فرصتی باشد که با برخی همکارانمان در سایر کشور‌ها مذاکره و گفت و گو کنیم.

وی افزود: روسای بانک مرکزی بسیاری از کشور‌های حاشیه منطقه خلیج فارس مانند مصر، اردن، موریس و مالزی در این کنفرانس حضور داشتند. در این کنفراس درباره چالش‌های آینده بانکداری بحث شد؛ خصوصا توسعه تکنولوژی که با سرعت در حال پیشرفت است و ما نیاز داریم خودمان را با سرعت تکنولوژی تطبیق دهیم و اگر ندهیم همان بلایی که سر موبایل‌های قدیمی‌تر در مواجهه با تکنولوژی موبایل‌های هوشمند آمد برای بانکداری نیز اتفاق می‌افتد. همچنین موضوع بدهی‌های دولت‌ها و خانوار‌ها که به صورت اوراق و سیستم بانکی است، عنوان شد.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: بدهی‌های شرکتی در حال افزایش بوده و اگر این مساله ادامه پیدا کند در سال ۲۰۴۰ بدهی‌ها نسبت به تولید ناخالص جهان تقریبا ۵۰۰ درصد بیشتر شده و افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

رییس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: در حاشیه کنفرانس با روسای بانک مرکزی، روابط خوب و دوستانه برقرار کردیم. علیرغم جو و فشاری که آمریکا ایجاد می‌کند خیلی از کشور‌ها تمایل داشتند با ما همکاری کنند و ابراز دوستی‌شان را مطرح کردند. یکی دو کشور نیز بخاطر فشار‌های آمریکا تمایلی برای ارتباط نشان ندادند.

همتی گفت: حضور رییس کل بانک مرکزی ایران بسیار مهم و ضروری بود و توانستیم مواضع مان را با دوستان مان مطرح کنیم. همچنین اتفاقاتی که در کشورمان افتاده و مقاومتی که مردم بزرگ ایران انجام دادند و برنامه‌ریزی‌هایی که برای خنثی کردن حداکثر فشار دولت آمریکا شده را برایشان تشریح کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر