بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۸
کد خبر : ۱۹۷۲۶
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، طي فعاليت 18 روزه بازار سهام در فروردين ماه، بيش از 309 ميليارد تومان در معاملات عمده و خرد جابه جا شد و 10 شركت كارگزاري خصوصي و بانكي 35.7 درصد از اين داد و ستد را به خود اختصاص دادند.

براين اساس، كارگزاري آگاه با داد و ستد 6.12 درصد از ارزش خريد و فروش كل معاملات ماه گذشته در رتبه نخست ايستاد و گوي سبقت را از ديگر شركت‌هاي خصوصي و بانكي ربود.

كارگزاري بانك كشاورزي كه نيز از سال گذشته با تغيير مديرعامل مواجه شده بود با انجام 5.37 درصد از معاملات و كارگزاري مفيد با 4.72 درصد در پله‌هاي دوم و سوم جدول برترين كارگزاران فروردين 88 قرار گرفتند.

سه شركت كارگزاري خبرگان سهام، رشد پايدار و بانك ملي در حالي با انجام بيش از 3 درصد از ارزش كل معاملات در رده‌هاي چهارم تا ششم جا خوش كردند كه شركت‌هاي كارگزاري بورس بيمه ايران، فارابي (عمران) و صبا تأمين (كيميا سهم) با اختصاص 2.5 تا 2.1 درصد از ارزش معاملات ماه گذشته بازار سهام، رتبه‌هاي هفتم تا دهم جدول كارگزاران برتر‌ را به خود اختصاص دادند.

اين 10 كارگزار در شرايطي از وضعيت مطلوب سودآوري نيز برخوردار شدند كه در ميان 87 شركت كارگزاري، كارگزاري سهام گسترش شرق به مانند ماه‌هاي گذشته در گروه ضعيف ترين كارگزاران قرار گرفت.

اين كارگزاري به همراه شركت‌هاي بدره سهام، معين سهم، گنجينه سهام، موحدان، بانك سامان، سهام پويا، جهان سهم، بهين پويا و ايران سهم فقط 3 تا 19 صدم درصد از كل معاملات را انجام و در گروه شركت كارگزار ضعيف را تشكيل دادند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر