بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۴
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت:

قرارداد طرح ساخت کارخانه NGL۳۱۰۰ دهلران منعقد شد

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت گفت: طرح ساخت کارخانه NGL۳۱۰۰ در دهلران به‌منظور حذف و جمع‌آوری گاز‌های مشعل از میدان‌های نفتی مناطق غرب کشور همچون میدان‌های نفتی اطراف چشمه‌خوش، آذر، دهلران و تبدیل آن به گاز قابل تزریق به شبکه اجرا می‌شود که تحقق این زنجیره می‌تواند محصولات باارزشی برای صنعت پتروشیمی تولید کند.
کد خبر : ۱۹۷۴۳۴

به گزارش بورس نیوز، این قرارداد صبح امروز به امضای غلامرضا منوچهری، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) و زعفر تنهاپور، مدیرعامل شرکت بین‌المللی پیمانکاری عمومی ایران (IGC) رسید.

غلامرضا منوچهری اظهار کرد: طرح ساخت کارخانه NGL۳۱۰۰ در دهلران به‌منظور حذف و جمع‌آوری گاز‌های مشعل از میدان‌های نفتی مناطق غرب کشور همچون میدان‌های نفتی اطراف چشمه‌خوش، آذر، دهلران و تبدیل آن به گاز قابل تزریق به شبکه اجرا می‌شود که تحقق این زنجیره می‌تواند محصولات باارزشی برای صنعت پتروشیمی تولید کند.

وی افزود: به این ترتیب گاز خام و ترش از مخازن منتقل و در مرحله بعد این گاز برای تبدیل شدن به الفین به واحد‌های پتروشیمی تزریق می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت ادامه داد: تغییراتی که به‌واسطه کیفیت و حجم گاز و نیز نحوه سرمایه‌گذاری آن در طول سال‌های گذشته رخ داد سبب شد این طرح با تاخیر انجام شود.

منوچهری بیان کرد: براساس برنامه ما باید در دو سال آینده این پروژه را به اتمام برسانیم. در حال حاضر حدود ۳۵ درصد از پروژه پیشرفت فیزیکی داشته، اما مسئله اصلی این است که هم‌زمان با اجرای این پروژه باید طرح الفین نیز پایان یابد تا طرح NGL ثمردهی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: حجم سرمایه‌گذاری پروژه‌های صنعت نفت در منطقه دهلران حدود ۲ میلیارد دلار بوده و در مجموع این طرح‌ها از جمله طرح‌های مهم و ارزشمندی است که رونق منطقه محروم دهلران را به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت در ادامه به دیگر طرح‌های در دست اجرای این شرکت اشاره و اظهار کرد: هم‌اکنون دو پروژه بزرگ منصوری و رامشیر در منطقه نفت‌خیز جنوب در دست اجراست که قرارداد‌های مربوط به تامین تجهیزات مورد نیاز با سازندگان داخلی نهایی شده و در صورت تامین منابع مالی، پروژه‌ها را با سرعت بیشتری پیش خواهیم برد.

منوچهری گفت: توسعه میدان آذر یکی از طرح‌های در دست اقدام شرکت اویک است و امیدواریم تا پایان سال جاری، میزان تولید نفت این میدان را از ۳۰ هزار بشکه در روز به ۶۰ هزار بشکه افزایش دهیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر