بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
وزیر اقتصاد گفت: این برنامه در نیمه دوم شهریورماه توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به رئیس جمهور تقدیم شد و این وزارتخانه راهکار‌های ارائه شده در این برنامه را تا حصول نتیجه از مراجع ذیربط پیگیری خواهد کرد.
کد خبر : ۱۹۷۵۳۰

به گزارش بورس نیوز، فرهاد دژپسند در جلسه با مدیران عامل بانک‌های دولتی اظهارکرد: مقرر شده معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، بانک‌ها را از منظر اجرای حاکمیت شرکتی و استقرار بانکداری دیجیتال مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار دهد.

وی افزود: ضروری است بانک ‏ها در این امر جدیت و شتاب بیشتری داشته باشند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: عزم و اراده جدی بانک‏‌ها در واگذاری اموال مازاد و شرکت ‏های تابعه، اموال تملیکی و همچنین تعدیل شعب بانک‏‌ها از اولویت‌های حال حاضر نظام بانکی بوده و واگذاری شرکت‌های تابعه غیربانکی به بخش خصوصی با استفاده از سازوکار‌های شفاف ارزیابی، ارزش‌گذاری و از طریق بورس انجام می‌شود.

دژپسند خاطرنشان کرد: وزارت اقتصاد در این رابطه که مورد تاکید مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و قانونگذار است، حمایت‌های لازم را از بانک‌ها بعمل خواهد آورد.

وی با اشاره به اینکه در اسرع وقت سازوکار پیش بینی شده برای آگاهی همه متقاضیان از دارایی‌های مازاد بانک‌ها توسط وزارت اقتصاد تدوین و به اطلاع عموم می‌رسد، بیان کرد: مقرر شده ارائه شیوه‌های مولدسازی اموال مازاد، تملیکی و تسهیل واگذاری این واحد‌ها به منظور فعالسازی، احیا و افزایش اشتغال این بخش‌ها در دستور کار قرار گیرد.

دژپسند در رابطه با قولی که قبلا برای تهیه برنامه اجرایی اصلاح نظام بانکی داده بود، افزود: بحمدالله این برنامه در نیمه دوم شهریورماه توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به رئیس جمهور تقدیم شد و این وزارتخانه راهکار‌های ارائه شده در این برنامه را تا حصول نتیجه از مراجع ذیربط پیگیری خواهد کرد.

وزیر اقتصاد از بانک‌ها خواست مانند گذشته حمایت‌های لازم را از بخش‌های مختلف اقتصادی و به خصوص بخش تولید بعمل آورند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وزیر اقتصاد مطرح کرد؛

کنتورسازی ایران و آذربایجان

در دیدار رئیس کل گمرک ترکیه با وزیر اقتصاد کشورمان مطرح شد؛

توافق ایران و ترکیه برای تبادلات تجاری به سطح ۳۰ میلیارددلار

وزیر امور اقتصاد و دارایی خبر داد:

واگذاری ۶ پالایشگاه در بورس در دو هفته آینده

ارسال نظر