بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲
وزیر نفت از کناره گیری کردن شرکت چینی در پروژه فاز ۱۱ پارس جنوبی خبر داد.
کد خبر : ۱۹۷۶۲۹

شرکت چینی از پروژه فاز ۱۱ پارس جنوبی کنار رفته است

به گزارش بورس نیوز، بیژن زنگنه در خصوص تعیین تکلیف طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی اظهار کرد: این فاز تعیین تکلیف شده و پتروپارس به تنهایی عملیات توسعه این فاز را ادامه خواهد داد و تا پایان سال جاری نخستین جکت این فاز برای استقرار سکویی با ظرفیت برداشت روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب نصب خواهد شد.

وی افزود: موضوع فشارافزایی توسعه این فاز به مذاکرات با مپنا و بقیه شرکت‌ها بستگی دارد.

وزیر نفت ادامه داد: می‌خواستیم برای طرح توسعه این فاز سرمایه خارجی جذب کنیم، ضمن اینکه سکوی فشارافزایی نیز برای ما مهم بوده و پتروپارس قرار بود در کنار این شرکت‌ها کار یاد بگیرد.

زنگنه خاطرنشان کرد: من معتقد نیستم در همه کار‌ها باید از روز نخست دکترا بگیریم، گرچه داریم همین کار را می‌کنیم، اما این روش درستی نیست.

وی بیان کرد: شاخه بین‌المللی شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی‌آی) از این پروژه کنار رفته است.


وزیر نفت درباره دیدار با وزیر انرژی عربستان در مسکو توضیح داد: عبوری دیدار کردیم و آنجا هم گفتم با ایشان دوستی ۲۲ ساله دارم و با تمام فراز و نشیب‌هایی که در روابط ایران و عربستان پیش آمده این دوستی ادامه داشته است و هیچ مشکلی برای دیدار با ایشان ندارم.

زنگنه تصریح کرد: ما باعث ایجاد اختلاف با عربستان نبودیم و می‌خواهیم در منطقه با همه دوست باشیم و آن‌ها نیز نباید ما را دشمن خود بدانند، زیرا دشمن همه ما بیرون منطقه است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر