بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۴
مدیرعامل گروه مپنا گفت: معتقدیم حرکت به سمت برقی کردن خودروها افزون بر آثار زیست محیطی، امکان خوبی برای افزایش صادرات بنزین ایران فراهم می‌کند.
کد خبر : ۱۹۷۶۴۹

به گزارش بورس نیوز، عباس علی‌آبادی امروز پس از همراهی بیژن زنگنه، وزیر نفت در بازدید از شرکت مهندسی و توربین مپنا (توگا) درباره محور نشست با وزیر نفت اظهار کرد: آقای زنگنه به‌طور تلویحی به ما ماموریت دادند در فناوری «های‌تک» که به صورت انحصاری در اختیار چند شرکت دنیاست، وارد شویم و بتوانیم نیازهای کشور را در این زمینه برطرف کنیم، قرار شد طرح جامعی برای این منظور تهیه شود.

وی افزود: با توجه به زیرساخت‌های گسترده مپنا، اطمینان می‌دهم که در دستیابی به فناوری‌ «های‌تک» موفق شویم.

مدیرعامل گروه مپنا ادامه داد: به عنوان نمونه ما امروز می‌توانیم ادعا کنیم بیشتر نیازهای صنعت برق از جمله تولید موتورهای دور متغیر را که جانشین خوبی برای ماشین‌های با کارآیی پایین است، تامین کنیم.

علی آبادی موضوع تزریق آب به میدان‌های نفتی، تامین فشار لازم در چاه‌ها برای افزایش عملکرد آنها و ساخت تجهیزات «های‌تک» در حفاری‌های پیشرفته را از خواسته‌های وزیر نفت در این نشست عنوان کرد و گفت: قرار شد به صورت جدی در این بخش‌ها ورود کنیم و ماموریت‌های لازم به بخش‌های مهندسی، تحویل و توسعه مپنا داده شود.

وی افزود: بحث گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) و فروش آن در بازارهای جهانی از دیگر موضوع‌هایی بود که امروز در نشست مطرح و قرار شد امکان سنجی ورود به این بخش نیز انجام شود.

مدیرعامل گروه مپنا ادامه داد: پیشنهاد استفاده از خودروهای برقی که می‌تواند جانشین خوبی برای مصرف بنزین باشد در این نشست به وزارت نفت ارائه شد. معتقدیم حرکت به سمت برقی کردن خودروها افزون بر آثار زیست محیطی، امکان خوبی برای افزایش صادرات بنزین ایران فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه با توجه به سرمایه‌گذاری خوبی که در سال‌های اخیر برای افزایش ظرفیت بنزین در کشور انجام شده، اکنون بهترین فرصت برای صادرات این فرآورده است، تصریح کرد: امکان دارد ۱۰ سال دیگر این فرصت فراهم نباشد، اکنون نیز ما زیرساخت‌های لازم را برای تبدیل ماشین‌های برقی داریم.

مدیرعامل گروه مپنا، صادرات برق را دیگر محور مذاکره با وزیر نفت عنوان کرد و افزود: قرار شده این موضوع به صورت دقیق بررسی شود، زیرا ما فکر می‌کنیم از جمله ظرفیت‌های لازم برای تامین ارز مورد نیاز و درآمدزایی، تبدیل گاز به برق و صادرات آن است.

وی با بیان اینکه در این نشست صحبت‌هایی در زمینه توسعه میدان‌های پرنج و پارسی شد، افزود: آقای وزیر نیز موافق بودند مپنا در این زمینه وارد شود، البته مذاکره برای توسعه این میدان‌ها از مدت‌ها پیش آغاز شده است و ما نیز آماده امضای قرارداد شده‌ایم.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر