بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
پسته ایران لایق جایگاهی ویژه در بازار‌های جهانی است.
کد خبر : ۱۹۸۱۵۹
 
 
تامین آینده پسته با حل مشکلات بازار و ایجاد انگیزه 
به گزارش بورس نیوز، علی اکبر مهرفرد، معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم راه اندازی معاملات آتی پسته در بورس کالا گفت: ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده‌های پسته در دنیا است اما؛ مشکلات و موج گرما در سال گذشته صادرات را به ۵۰ هزار تن کاهش داد. 

وی ادامه داد: ۱۳ استان در کشور به صورت تجاری به تولید پسته می‌پردازند که در سایر استان‌ها نیز خط تولید این محصول فراهم شده است. 
 
ظرفیت تولید پسته بالاست
معاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی در خصوص شرایط تولید عنوان کرد: امکان توسعه تولید پسته در کشور فراهم است و سالیانه ۱۴ هزار هکتار ظرفیت جدید ایجاد می‌شود. با به روزرسانی و تقویت زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری می‌توان گامی در جهت ارتقای جایگاه کشور در بازار‌های جهانی برداشت. در حوزه پسته برخلاف دیگر کالا‌های اساسی به دلیل مشکلاتی، چون کم آبی ظرفیت خوبی وجود دارد.
 
 
تامین آینده پسته با حل مشکلات بازار و ایجاد انگیزه 
 
تجارت ۱.۵ میلیارد دلاری پسته
مهرفرد میزان تجارت خارجی پسته را حدود ۱.۵ میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: با وجود شرایط هموار تولید در کشور، می‌توان رقم ۴ تا ۵ میلیارد دلار را طی چند سال آینده پیش بینی کرد. اگر مشکلات بازار حل شود، انگیزه برای ورود فعالان این حوزه به بورس کالا افزایش یابد با چتر حمایت در کشور می‌توان امید بسیاری به تولید پسته و حضور جایگاهی ویژه در بازار‌های جهانی متصور بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در گفتگو با بورس نیوز مطرح شد:

استانداردسازی مبنای معاملات "پسته"

پاسخ مدیرعامل بورس‌کالا به هزینه‌های معاملات پسته؛

منتقدان "قیمت‌های مبادلاتی" را مقایسه کنند

ارسال نظر